Archive for 6 april, 2010

Dagens tacksamhet:

april 6, 2010
  • Jag är så oerhört tacksam över det våriga och snöfria Stockholm jag kom hem till idag. Sol, ljum vind och grusiga gator fyllde mig med någon form av lyckokänsla som jag är så tacksam över.
  • Jag är tacksam över att mamma var hemma när vi åkte iväg till Stockholm imorse, även om det innebar att hon missade sin vattengympa. En mamma på strålande humör är väl bland det bästa för en dotter, och idag var en sån där dag då jag gärna hade suttit någon timme med henne och bara pratat innan vi åkte, men som det var nu fick vi iaf kramas och jag fick extra lasthjälp innan vi for iväg till storstaden.
  • Jag är tacksam över att jag inte måste vara bäst på något (i det här fallet squash) för att kunna tycka att det är superkul. Med andra ord – jag kan bortse från prestationen i vissa lägen. Det är så sunt och jag är både stolt över mig själv och tacksam över den känslan och insikten.
  • Jag är tacksam över att jag imorgon har stallfri dag! Det händer inte ofta och därför känns det som lyx de dagar då jag inte behöver åka upp till stallet.
  • Jag är tacksam över att jag mår bra, är frisk och glad. Det om något är något att vara tacksam över.

Squashmatch: 6-0 till min sambo…

april 6, 2010

Jävlar vad roligt det är med squash!
Men gud vad svårt det är att överhuvudtaget ha någon chans att vinna över min sambo. Vi har kört set om 11 poäng och idag vann min karl med 6-0. Jag lyckas få några poäng på varje set, men aldrig få något övertag, när jag väl känner att jag spelar helt okej, då lägger han bara in nästa växel och jag är totalt chanslös igen.

Men som sagt, roligt är det verkligen!

Tid: 52 min
Maxpuls: 175, 86%
Snittpuls: 151, 74%
Kaloriförbrukning: 604

Haha! Fråga mig inte om min min. Jag ser allmänt störd ut, men jag bjuder på den!

Se på Tv nu!

april 6, 2010

Se Sverige Springer på TV4 Sport nu!

Alla dessa parkbänkar..

april 6, 2010

Alltså, för det första, vet ni hur många parkbänkar jag gick förbi under min promenad? Efter att ha gjort 100 situps men inte kommit mer än någon ynka kilometer lade jag faktiskt ner. Jag kom ju aldrig någonstans! På ett ställe var det 5 parkbänkar i rad bredvid varandra, bara en sån sak.

Men, en dag då planen är att typ springa, men ha roligt snarare än att hålla något tempo, då ska jag lätt komma på en massa övningar att göra vid varje parkbänk. Tror dte kan bli ett toppenpass. Hittade även en lång trappa att springa uppför. Bara 13 trappor kvar (räknar inte trappor jag går i i vanliga fall, som de tre upp till lägenheten, det vore fusk!)

Passade även på att inviga min fina Columbia Ravenous. Tror att de kommer bli perfekta ute i skogen här under vår/sommar/höst. Hade snön smält lite mer ute på landet hade jag utan tvekan testat dem där, bara rätt ut i skogen och trekka = skitkul!

5,3 km och 55 minuter. 100 situps och 1 minut ståendes på ett ben, på tå.

Helt perfekt, nu inväntar jag sambon, vi ska spela squash ikväll!

Spice up your walk

april 6, 2010

Är ute och går. Bestämmer mig för att göra 10 situps på varje parkbänk jag går förbi.

Hello spring!

april 6, 2010

Trots att vi lämnade Stockholm för mindre än en vecka sedan, så hade jag hunnit glömma hur mycket snabbare våren tagit över här i stan, än ute på landet. Utanför huset på landet ligger snön flera decimeter tjock på marken och snöhögarna är fortfarande höga och stora.  De vägar som inte är plogade är snöiga.

I Stockholm ser jag knappt någon snö ens där det förut legat ordentliga snöhögar. Här är det barmark, många plusgrader och vårjacka-väder. Helt underbart! För att fira detta, så blir det på med iPoden och ut och traska. Jag ska riktigt njuta av våren!


Jag kan också hoppa som alla andra coola bloggare.

Dagens tacksamhet

april 6, 2010

Åh, idag har varit en vilodagarnas vilodag. Helt ljuvligt!

  • Jag är tacksam över att när jag ser på min kropp i spegeln, så känner jag ett lugn, jag letar inte längre fel, min kropp bara är. Och den är fin. Den sinnesfriden är jag oerhört tacksam över.
  • Jag är tacksam över de här fina påskdagarna ihop med min familj. Att bara få komma ut på landet och helt och hållet släppa all den här stressen jag ibland känner inom mig. Att kunna gå och lägga mig sent, att kunna sova till tolv (!!) utan att någon större fara är skedd. Att ibland bara få vara utan några krav har varit helt underbart!
  • Jag är tacksam över att imorgon vara tillbaka i Stockholm, med allt vad det innebär. Fylld med ny energi och kraft!
  • Jag är tacksam över att ha så många som peppar och stöttar mig och min resa. Både live och här på bloggen. Ni ger mig så oerhört mycket kraft!

Den här synen varje morgon ger mig kraft!