Ett paket kommer lastat..med terrängskor!

Jag har funderat ett bra tag på att införskaffa mig ett par terrängskor för löpningen, jag springer ju en hel del i naturen och både  vätan och underlaget talar ibland om att mina andra löparskor inte riktigt räcker till.

När jag i samma veva fick en förfrågan om jag skulle vilja testa en terrängsko som ska komma ut på marknaden i vår, Columbia Ravenous, från Columbia Sportswear, så kunde det inte varit en bättre tajming. Idag kom paketet med skorna och helt plötsligt så blev löpsuget tio gånger större. Jag vill ut och mörda Ursviksbackarna, nuu! Smält snö, smält!

Första intrycket av skorna efter att ha provat dem, som förövrigt är väldigt snygga,  svarta med lila detaljer, är att de sitter bra och stabilt på foten och är sköna. Mitt par är en storlek större än den jag i vanliga fall har, men känns helt lagom i passformen, så förmodligen är de en aning små i storlekarna.

Förmodligen kommer jag inte kunna hålla mig tills dess att det finns lite natur att springa i, risken är stor att jag kanske testar skorna redan ikväll, även om det förmodligen blir mest asfaltslöpning, men ändå. Det ska i alla fall bli jätteroligt att se vad jag tycker om dem och hur de känns att springa i.

Etiketter: , , , ,

6 svar to “Ett paket kommer lastat..med terrängskor!”

  1. Anna Says:

    Jag tycker skorna ser riktigt fina ut 🙂 Hur gör man för att bli testperson så där? Det hade jag också velat bli! Förresten, visst blir det väl en April-utmaning? Hoppas!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag vet inte direkt hur man ”gör”. Jag blev kontaktad av Columbia Sportswear och de frågade mig om jag hade lust helt enkelt. För dem handlar det ju om ren sponsring och det jag ”har att erbjuda” är ju att jag skriver vad jag tycker om skorna här på bloggen. Det ger ju dem reklam. Inte för att jag vet om dte gav dig någon mer ordning på dte hela 😉
      Jag tror inte att dte blir en aprilutmaning tyvärr, jag har inte hunnit fila ihop någon än. Men till Maj blir det, det kan bli en två-veckors utmaning i april också!

  2. Pernilla Says:

    Toksnygga! Väntar med spänning på recensionen….

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Visst är de snygga? Jag som älskar svarta löparskor och att de desustom har lila, fantastiskt! 😀

  3. Raz Says:

    Gutt att få testa skor!

  4. Alla dessa parkbänkar.. « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] även på att inviga min fina Columbia Ravenous. Tror att de kommer bli perfekta ute i skogen här under vår/sommar/höst. Hade snön smält lite […]

Kommentera

