Alla dessa parkbänkar..

Alltså, för det första, vet ni hur många parkbänkar jag gick förbi under min promenad? Efter att ha gjort 100 situps men inte kommit mer än någon ynka kilometer lade jag faktiskt ner. Jag kom ju aldrig någonstans! På ett ställe var det 5 parkbänkar i rad bredvid varandra, bara en sån sak.

Men, en dag då planen är att typ springa, men ha roligt snarare än att hålla något tempo, då ska jag lätt komma på en massa övningar att göra vid varje parkbänk. Tror dte kan bli ett toppenpass. Hittade även en lång trappa att springa uppför. Bara 13 trappor kvar (räknar inte trappor jag går i i vanliga fall, som de tre upp till lägenheten, det vore fusk!)

Passade även på att inviga min fina Columbia Ravenous. Tror att de kommer bli perfekta ute i skogen här under vår/sommar/höst. Hade snön smält lite mer ute på landet hade jag utan tvekan testat dem där, bara rätt ut i skogen och trekka = skitkul!

5,3 km och 55 minuter. 100 situps och 1 minut ståendes på ett ben, på tå.

Helt perfekt, nu inväntar jag sambon, vi ska spela squash ikväll!

Ett svar to “Alla dessa parkbänkar..”

  1. Lotta Says:

    Härligt… men det kan ju vara så att du också har det som möjlighet att ta och köra lite intervall, just vid sådana där det är 5 parkbänkar precis så att man klarar att ta sig upp och ner hela tiden för att ändå hålla ett tempo!
    Lotta

Kommentera

