MarsUtmaningen (MU)

Nu är den äntligen här!
MARSUTMANINGEN!

Utmaningen i Mars kommer vara ganska tuff och relativt tidskrävande. Jag hoppas att vi blir många som vågar anta utmaningen och som kan bevisa för oss själva att vi klarar det här. Alla med lite diciplin och vilja kan genomföra, det är det som är så fantastiskt!

TRÄNING:
Mars ska startas och avslutas med ett maxtest.
Du ska under de första dagarna i Mars, alternativt sista dagarna i februari, göra 5 olika maxtest.
Antalet armhävningar på raken antingen på tårna eller på knä utan vila mellan. (Du kan också börja göra dem på tårna och när du inte orkar fler på tå, gör du resten på knä. Gäller även för plankan.)
Maxtid i plankan antingen på tårna eller på knäna.
Antal utfallssteg på raken.
Antal burpees på raken utan vila mellan.

5 km så snabbt du kan via gång/löpning/rodd/cykel/crosstrainer/simning eller annan liknande träningsform som du själv väljer.

Då har vi vår startform. Detta måste du skriva ner så att du kan jämföra med maxtestet vi ska göra i slutet av mars/början av april. Förhoppningsvis har vi förbättrats en aning.

Under Mars månad ska vi utföra (de båda maxtesten ej inräknade):
15 träningspass. Som träningspass räknas det om du är ombytt till träningskläder och håller på i minst 30 minuter.
300 armhävningar ska utföras varav minst 30 ska vara på tårna. Orkar man inte en armhävning på tårna, får man göra strikta på nervägen och sedan hjälpa sig upp. Bara man håller emot så mycket man orkar på vägen ner.
30 minuter sammanlagt i plankan. Varav minst 10 av de minuterna ska vara på tårna.

250 utfall, dvs 125 på varje ben. Om man har problem med knäna och får ont av utfall, så kan du testa att inte gå lika djupt/  välja knäböj istället. Får du ont av dessa också så byter du till en benövning som passar dig bättre.

200 burpees. Burpees är upphopp plus armhävning. Om du tycker att det är för jobbigt, strunta i att gå ner hela vägen på magen när du står i armhävningsposition, hoppa upp direkt istället.  Fokusera på att spänna bålen och inte svanka så kommer du kunna hoppa upp lättare. Är burpees helt omöjligt att utföra, kan du välja vanliga upphopp istället (då ska händerna nudda golvet när du går ner och klappa ovanför huvudet när du hoppar upp).

70 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.
2 nya träningspass ska testas.

SJÄL:
30 minuter varje vecka ska du tillägna dig själv.
Det ska vara något som får dig att må bra. Egentid. Det kan vara alltifrån att koka en kopp the och sätta sig med favoritboken och bara läsa till att ligga en halvtimme på spikmatta till att boka in massage till att lägga en ansiktsmask till att bada fotbad till att..osv.
1 affirmation ska vi jobba med under den här perioden. Skriv ut den och sätt den på ett ställe där du ofta ser den (exempelvis på badrumsspegelen, på datorskärmen, på ytterdörren, på kylskåpet.) När du ser lappen ska du läsa affirmationen, gärna högt, för dig själv. Affirmationen ska vara positiv och förstärka din självbild. Du måste inte tro på det den säger, men du ska agera som om du tror på det. (Fake it til you make it förespråkas ju från många håll. Forskning säger att vi bara behöver upprepa en affirmation ca 20 gånger innan vi tror på den.)

MAT:
Under mars månad äter vi inte godis
. Vad man själv räknar in som godis är helt upp till en själv. Vissa räknar in glass, chips och kakor, men jag kommer bara räkna in godis. Vi får ha en undantagsdag som vi får använda oss av när vi vill.
2 nya recept ska lagas under månaden, recepten får gärna vara nya på så vis att de innehåller spännanade grönsaker/rotsaker/andra varor som du i vanliga fal inte lagar/äter.
2 helt nya råvaror ska testas, antingen väver man in dem i recepten ovan, eller så gör man det inte. Det kan tex vara att testa en exotisk frukt man aldrig smakat, eller att laga en gryta innehållande en grönsak ni aldrig testat.

BELÖNING:
Innan vi sätter igång med Utmaningen så ska vi bestämma oss för en belöning vi ska få när vi klarat av den. Det ska vara något som känns lite lyxigt och som en verklig belöning. Något att kanske längta lite efter.
En liten ”belöning” kommer från mig också, när du väl klarat av utmaningen.

Hur gör man för att vara med?
Det är enkelt, först så ”anmäler” du dig här på bloggen och på samma gång får du gärna skriva vad du tänker dig för belöning för när du klarat av utmaningen. Har du en egen blogg så skriver du även ett litet inlägg på den inkl. bilden ovan/nedan och länkar hit. Utmaningar är alltd roligt att bita tag i tillsammans, ju fler vi blir, desto roligare, så uppmana gärna vänner/bloggläsare/träningsglada att anta utmaningen.  Man får givetvis vara med även om  det har gått några dagar in i Mars redan, det blir bara mindre tid att få ihop all träning på..

Vi försöker även rapportera av varje söndag här på bloggen/smat på sin egen blogg hur det har gått för oss och hur vi ligger till med alla delmoment.

Som vanligt behöver du inte vara med på delar du inte är förtjust i. Vill du exempelvis inte ha godis-förbud en hel månad, så kan du ju välja bort den delen i utmaningen. Likadant med andra delar.

Det viktigaste är att vi utmanar oss själva och kämpar på utefter vår egen förmåga!

Så, vad väntar ni på? Antar ni utmaningen?!

Etiketter: , , , , , , , , ,

107 svar to “MarsUtmaningen (MU)”

  1. Annie Says:

    Jag ÖNSKAR av hela mitt hjälrta att min kropp skulle tillåta mig att vara med! Överansträngde benen i höstas, och kan sedan i november inte ens promenera 10 minuter utan att få ONT. Men så fort jag är bra så ska jag var med på nästa utamning du har 🙂 Kan ju iallafall vara sstolt över att jag inte ätit godis sen 2008! Så matdelen hade blivit lätt för mig iallafall 😉

    Heja på allihopa!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Åh vad tråkigt, men se till att ta hand om din kropp ordentligt, så att du kan ”komma igen” sen när benen mår bra, jag lovar att dte kommer finnas utmaningar för dig då med 🙂

  2. Beckis Says:

    Klart jag är med! Men jag ska fundera lite över de där burpeesarna. Inte min favorit precis. Kanske drar ner på dem en smula. Och utfallen får vi se hur det går med. Periodvis får jag väldigt ont av sådana. Länge sedan sist, men man vet aldrig när det slår till. Jag ska göra mitt bästa! =). Ska fundera på en belöning och så kanske jag lägger in en unnardag till med godiset i mars. Du gör så bra utmaningar! Älskar dem! =)

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Ja, vissa får ju ont av utfal och då är det bättre atts trunta i dem om man känner sig orolig, du kan säkert komma på en annan övning som du kan göra istället alternativt skippa den helt 🙂
      Är inte det minsta förvånad över att du är med, du bangar ju inte på nått, du är grym! 🙂

      • Beckis Says:

        Nä, det går ju inte att fega ur om man ska komma någonstans. Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. Det är ju mycket tack vare dina utmaningar som jag har kommit så långt som jag har gjort nu. Jag ska göra ett ärligt försök med både burpees och utfall, men jag tänker inte ha som mål att klara ett visst antal. Det får bli så många det blir. Ska bli väldigt skoj!

  3. L Says:

    Herregud du är ju grym! Lycka till!

  4. Sara Says:

    Jag är med =) Ska bli spännande att se hur jag klarar det med en veckas semester på Gran Canaria inplanerad. Får ta med löparskorna och träningskläder. Min belöning ska jag fundera lite på… Detta kommer att bli skoj =)

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag körd eju JoNU när jag var i Egypten, sjukt bra så att man ser till att verkligen ha peppen att faktiskt träna, kommer gå jättebra och solandet på stranden känns extra bra när man har hoppat burpeesar, jag lovar 😀

  5. rattochslatt Says:

    Naturligtvis vill jag vara med och kämpa. Fint att du sätter upp sådana härliga utmaningar (även om jag inte alltid fullföljer dem…). Jag är imponerad över din fantasi och uthållighet. Härligt!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Vad roligt att du är med! Nu kör vi bara rakt in i kaklet, så att säga. Ska bli ritkigt roligt att verkligen lägga in gasen och köra stenhårt hela mars! 🙂

  6. Träningsglädje Says:

    Denna gång är även jag med! Perfekt med maxtester, då har jag något att bita i!! Kanske kan vi göra burpees ihop någon dag, låter väl skoj? Haha!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Sara, you name a place, I’ll be thee! Jag ska lära mig att älska burpees, min affirmation kanske ska vara ”Jag älskar burpees och min kropp är gjord för att utföra dem” elle rnågot liknanade? 😀
      Vad roligt med bloggkändis i startfältet, nu jäklar 😉

  7. Running girl Says:

    Det här blir en riktig utmaning det. Armhävningarna räknar jag med att klara av rätt snabbt, eftersom jag har en egen utmaning på gång med 100 push-ups.

    Maxtesten känns lite jobbiga dock tycker jag. Ska man göra alla övningar på en gång då? Eller en om dan i 1 vecka (sista veckan i feb = den här veckan)?

    Tror kanske jag skippar just maxtestet, men annars är jag med på utmaningen.
    Jag tror jag enbart kör på med träningsdelen.
    Recept testar jag gärna ändå och nya råvaror som jag inte testat innan finns inte här. 😉
    Jag gillar att testa nya saker av mig själv. Sen känner jag att jag inte vill köra med godisstopp den här månaden. Gillar mörk choklad och vill fortsätta äta en bit då och då.
    Kan tänka mig chips och smågodisförbud, för det äter jag ändå inte. 😀

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Angående maxtesten får man givetvis göra osm man vill, alla på samma gång, alla uppdelade på olik apass eller hur man känner. Kanske är dte dumt att köra maxtest på armhävningar och burpees samma dag, eller liknanade. Man måst einte göra ett maxtest, men det gör dte lite extra kul för atts e hur man utvecklats.

      Forma utmaningen så dne passar dig, det viktigaste är att du är med 😀

  8. Malin Says:

    Åh, klart jag är med! Tänker satsa på utmaningen rakt av som du beskrivit den. Det svåraste just nu är att hitta en inspirerande belöning.

    Måste tillägga att du är min stora förebild och inspiration just nu, tack för att du skriver!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      tack för att d r här inne och läser, utan alla peppande, härliga läsare, skulle jag inte få lika mycket glöd att skriva, Ni gör den här bloggen!

  9. Millis Says:

    Ja, jag ska också köra på hela utmaningen. Ska tillbringa lite tid i slutet av den här veckan med att köra ett maxtest. Ska träna med min pt imorgon, så kanske vi ska ta maxtest av t ex armhävningar och utfall då, så kör jag maxtext planka och armhävningar vid två andra tillfällen.
    Hehe, jag gissar att jag nog kommer att ångra att jag föreslog att du skulle inkludera burpees i utmaningen 😉

  10. Träningsglädje Says:

    nu har jag kikat lite närmre på utmaningen. helt klart tuffast kommer 30 min i plankan bli. det är ju 1 min per dag. och chansen att göra plankan varje dag är ju… minimal. haha. eller 2 min varannan dag. 🙂 ska bli skoj detta. ge mig 1 mars nuuuu!!! (får man tjuvstarta??)

  11. Nathalie Says:

    ÅH VAD ROLIGT! det låter otroligt jobbigt men jag antar absolut utmaningen 😀

  12. Camilla Says:

    Kul! Klart jag tänker vara med på utmaningen, även om det känns som en tuff utmaning. (men det är klart hur mycket utmaning skulle det vara om det var lätt… 😉 ) Kommer räkna kakor som man skulle okynnesätit hemma som godis men inte de som bjuds på på kalas. Tänker prova 2 nya vegetariska recept, så antagligen kommer de 2 nya råvarorna vara nått därifrån – måste det vara rena råvaror eller kan det vara något vegetariskt alternativ till kött som t.ex: vegetariska biffar/korv?

    //Camilla

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Så länge dte r nytt för dig, så kan dte vara i stort sett vad som helst, vegetariska biffar exempelvis fungerar kanon! 🙂

  13. Sarah Says:

    Jag vill va me!
    Nu blir det till att jaga träningscenter;)
    Kom igen nu alla som velar!
    /Sarah

  14. Veronica Says:

    Vilket kul initiativ! Jag antar utmaningen och min belöning får nog bli något fint vår/sommarplagg!

  15. Ida Says:

    Jag är också med 🙂 Har fått med mig några vänner också. Får se om de skriver upp det här bara…
    Detta är precis vad jag behöver i Mars. Tycker om snön, men vill ha bort den så man kan springa barmark snart…

    /Ida

  16. Linda Says:

    Det kommer inte funka för mig, då jag INTE tränar just nu och äter godis varje lördag.

    Tråkigt att du slänger iväg en kommentar, men inte verkar läsa min blogg alls. Blir inte irriterad, men vore kul om du fiskade läser på annat sätt.

  17. Time To Drop It Says:

    Åh, detta är PRECIS vad jag behöver just nu. Jag är på! Ska fundera lite på belöning osv.
    Tycker du kan köra en ny utmaning varje månad så att jag håller mig fokuserad 😉
    Nya matvaror kommer nog bli lite svårare för mig med alla mina allergier och det jag kan äta har jag i princip testat allt, ska se om jag inte kan leta reda på något 😀
    Nu kör vi så det ryker!!!!!

  18. Fummelfot Says:

    Hej!
    Efter att ha sovit på saken är jag på! Kommer dock att modifiera lite, har precis fått hjälp med ett träningsprogram som ska passa till min streetdance, men det blir en lätt moddning. Lägger upp ett inlägg om hur det ser ut i bloggen.
    Det här bli kickin’! =D

  19. En utmaning som heter duga | Träningsglädje Says:

    […] Äta Träna Kämpa bjuder upp till kamp och jag vill vara med och slåss! Kampen består av en utmaning, eller […]

  20. mina Says:

    Jag vill gärna vara med på din utmaning. Känns precis lagom tycker jag. Precis som många andra är det svåraste att komma på en belöning. Men när utmaningen är slut är det ju vår så det får nog bli ett kladesplagg eller ett par skor, helst nåt med höga klackar

  21. MiniZillen Says:

    Jag vill vara med! Tänkte göra allt..vet dock inte hur mina knän klarar av det..men ska banne mig försöka i alla fall!

  22. frida Says:

    Vilken rolig och tuff utmaning. Jag gillar att det är olika bitar med. Önskar att jag ville kunde vara med men med vasan i helg vilket innebär i princip en veckas vila därefter blir det tight. Men jag kanske hakar på något litet typ burpees, plankan och sånt skoj.

  23. Jennie Says:

    Jag är med! Kommer just nu inte ihåg allt man skulle göra (får skriva ut sidan), men det lät bra när jag läste det. :o) Brukar inte lämna avtryck i bloggar annars – letar mest inspiration – men det här känner jag verkligen för att engagera mig på riktigt i. I en hel månad! Jättekul ska det bli, vi hörs! :o)

  24. Thea Says:

    Jag ska absolut vara med, precis vad jag behöver. Jag håller med Time to Drop It… Varför inte fortsätta med samma utmaning i 3 månader… till första 1 juni, det hade väl varit något… för de som vill. Vissa kanske bara vill vara med en månad, andra två och några tre. 🙂
    Det här ska bli hur kul som helst.
    Jag ska fundera på belöningen.

  25. Har blivit utmanad « Valerinas krypin Says:

    […] var jag ju med på Äta-Träna-Kämpa’s utmaning. Nu har hon en ny utmaning som heter Mars-utmaningen och jag har bestämt mig för att haka på. Det kommer att bli tufft eftersom man samtidigt ska ta […]

  26. valerina Says:

    Jag hakar på. Jag har modifierat det lite och skrivit om mitt upplägg på http://valerina.wordpress.com
    Jag har lånat din snygga logga till utmaningen också 😀
    Jag kommer nog dela upp maxtestet lite. Men då också försöka hålla samma uppdelning när man gör det igen i slutat av mars.

  27. Andrea Says:

    Hittade just hit genom ett inlägg hos Träningsglädje, och jag tänker definitivt vara med på utmaningen. Taggad till tusen!!! Håller med Thea och Time to Drop it, och kanske gör det till en längre utmaning. Får se hur det känns i slutet på mars.

    Affirmationen och belöningen ska jag fundera på, men jag har ju några dagar på mig.

  28. Matilda Says:

    Hej! Vad rolig idé, halkade in här och det låter kul med en utmaning 🙂 Så jag ska vara med jag också! 🙂 Belöning vet jag dock inte ännu..

  29. Eureka - Says:

    Hej!
    Jag vill också vara med på mars-utmaningen!
    Har tyvärr ingen (fristående) blogg, men jag finns på funbeat (med samma namn som här), så jag kommer skriva mina resultat där.
    Jag ska försöka göra allt som står ovan. Ffa löpningen passar bra in i mitt schema, är anmäld till göteborgsvarvet och av någon anledning så blir mycket mindre löpträning än det borde. 70 km på en månad kommer hjälpa mycket.

    Som belöning får det bli något nytt snyggt vårplagg eller en behandling av något slag (massage, pedikyr el dyl). Men jag ska fundera på om jag kan komma på något mer originellt, eftersom jag nog ändå kommer köpa nya kläder och massage går jag på då och då.

  30. emmaluu Says:

    Jag antar utmaningen! 🙂 Håller på att göra en liten plansch åt mig själv så att jag kommer ihåg allt som ska göras och som jag också kan skriva ner resultat och avklarade utmaningar på. Belöningen, jag funderar kanske på att unna mig nya träningskläder eller något sånt.

  31. 396. Vågar ni vara med!? « emma luu Says:

    […] I den här bloggen är det ”En tjej i tjugoårsåldern som jobbar stenhårt för att minska storleken på kroppen och ändra det tresiffriga numret på vågen” som utmanar oss i Mars-utmaningen! […]

  32. AD Says:

    Jag är absolut med! Det är alltid roligare om man känner lite press och har ett mål. Jag är med på allt förutom löpningen, har lite knäproblem tyvärr…
    När jag lyckas med detta blir det Yasuragi…längtar redan

  33. Martina Says:

    Jag måste ju bara vara med! Det här låter som en kul grej som kan få mig peppad att träna ännu mera. Hur jag ska smyga in nya råvaror i maten utan att sambon märker det blir nog en av dem största utmaningarna 😉 Ska fundera på belöningen, men jag tror det blir nya lite dyrare träningskläder som jag inte köper vanligtvis..

  34. Annika Says:

    Jag är lockad. Ska absolut göra någon variant av utmaningen också 🙂 Bra initiativ och kul att så många är med 🙂

    Nu kör vi!

  35. Andrea Says:

    Såg att någon här nämnde funbeat. Det hade varit ett kul sätt att följa hur det går för er andra som likt mig inte bloggar. Jag heter Andrea L där om det finns intresse!!

    Jag vill ha 1 Mars nuuuu!

  36. lindaslager Says:

    Jag är med! Vad kul! Har inte direkt någon ”träningsblogg”, mera ”personlig”blogg men ska publicera inlägget där- och redovisa för hur det går förstås! 🙂 Blir säkert kanonroligt!
    Kul initiativ!!

    Åker till Florida på semester i början av april så min belöning blir förutom att få lapa sol på floridas stränder.. att köpa ngt (eller några..ts) riktigt snyggt träningsplagg därifrån! 😉

  37. Marsutmaningen « Says:

    […] att det är roligt, och en av dem, Äta-träna-kämpa, har publicerat en träningsutmaning kallad marsutmaningen, som jag nu inpulsivt bestämde mig för att anta. Kul initiativ och inte så mycket som behöver […]

  38. Silverscreen (Lisa) Says:

    Åh, jag vill vara med! Blev jättesugen när jag surfade in här för några dagar sedan och såg utmaningen.. bokmärkte och nu när jag kommer tillbaka är det ännu mera motiverande att läsa att det är så många som ska vara med!

    Nu vill jag bara bli frisk så jag kan träna igen. Maxtesten kommer jag utföra i helgen (med reservation att jag nog vilar om jag fortfarande har ont i halsen). och på måndag är det 1 mars! Yeah!

    Kanonbra initiativ!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Vad roligt att du kom tillbaka och bestämde dig 😀
      Välkommen in i värmen, håller tummarna att du blir frisk snabbt!

  39. MD Says:

    Jag är med! Det här ska bli kul 🙂

  40. minus » Nu börjar jag… Says:

    […] att bara ta det lugnt och fundera på om jag ska hänga på marsutmaningen, läs om de här:  https://atatranakampa.wordpress.com/2010/02/22/marsutmaningen/ För mig känns den ganska tuff men varför inte […]

  41. Angie Says:

    Jag är på, absolut! Nu kan man både längta och bäva inför mars månad. Ett krav på 70km löpning passar bra om träningen inför Göteborgsvarvet någon gång ska påbörjas.

    Dock har jag lite svårt med det här med affirmationen och belöningen, någon som har tips? Jag får jobba på det under kvällen

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Affirmation kan ju vara precis vad som helst.
      När jag var på föreläsning som Blossom hade, tyckte hon att alla skulel starta dagen med att säga typ ”Hej snygging” till sig själv i spegeln, så man kan ju anamma något liknanade om man inte kommer på något.
      xempel jag har använt mig av i olika skeeden i livet är ”Jag älskar mig själv” ”Idag är en fantastisk dag” ”Jag klarar allt jag bestämmer mig för” osv 🙂

  42. Millan Says:

    Woohoo! Har väntat efter marsutmaningen i flera veckor, äntligen 🙂 Är en rätt ny läsare av din blogg men nu ligger den på ”favoritlistan”. Din och Saras (träningsglädje) är de enda bloggarna jag läser varje dag. Så himla inspirerande!!

    I alla fall så är jag stenhårt på marsutmaningen! Tror jag kopierar den rakt av och håller tummarna på att jag får vara frisk. (Får upp emot 39 graders feber var tredje vecka). Om jag blir sjuk.. Ja då får jag väl ta i hårdare de dagar jag kan träna 🙂 Största utmaningen kommer att bli burpees, men jäklar vad jag ska klara det!

    Tror jag börjar redan i morgon, har varit sjuk senaste dagarna men lite planka och armhävningar har väl ingen dött av 🙂

    NU KÖR VI ALLIHOPA!!!!

  43. Millan Says:

    Förresten.. belöningen! Har funderat på en shoppingdag men tanken är väl att kläderna ska sitta lite lösare om ett par månader så det tar vi då.. 🙂

    Belöningen får jag klura lite på men det lutar åt en resa eller köpa något roligt till lägenheten!

  44. Jannike Says:

    Jag är med! Har gjort en liten förändring dock, istället för burpees ska jag fixa 400 situps ist (200 raka och 200 sidocrunches).
    Hur bra utmaning som helst, nu har man något att jobba och sträva mot! 😉 Blev riktigt taggad!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Det går som sagt hur bra som helst att göra egna modifikationer så att utmaningen passar en själv så bra som möjligt, välkommen in i den svettiga gemenskapen!

  45. perny Says:

    Här var en utmaning att bita i, och jag hakar på. Jag kan lugnt säga att jag har en hel del att bli bättre på 🙂 men skam den som ger sig. Här är rapporteringen från mig och jag hakar på från och med nu. Vad jag har för tanke om belöning, ja, det är väl det jag är sämst på är jag rädd.

    http://theperny.blogspot.com/2010/02/perfekt-tajming.html

  46. Anna Panna Says:

    Oj, vad roligt, jag hakar på. Har precis kommit igång med träning för en mpnad sedan, har tränat regelbunder halva livet, men nu haft ett ”litet” uppehåll på två år egentligen. När jag klarar utmaningen ska jag ge mig själv en behandling på något SPA. =)

  47. sparrismarris Says:

    Det här låter kul! Älskar utmaningar! Det blir en extra injektion med motivation för mars. Hänger med på träningsutmaningen, är bara lite skeptisk till 200 burpees då jag inte testat detta innan… Jag har inte riktigt bestämt mig för någon belöning än, men jag har några idéer.

  48. Utmaning « Sparrismarris's Blog Says:

    […] mindre styrka. Något exakt träningsschema har jag inte kommit på än. Men efter att ha läst ÄtaTränaKämpas marsutmaning blir jag lite taggad och på lördag blir det en omgång med maxtester. Max antal […]

  49. Sofia Says:

    Jag råkade ”ramla” över din blogg igår och har funderat över din utmaning efter det. Jag hoppar också på! Kommer tyvärr behöva modifiera en massa för att det ska funka för mig under just denna perioden eftersom jag ska resa bort med jobbet. Jag har varit orolig över att det ska bli svårt att hinna med någon träning alls de 6 veckor jag kommer va borta, så detta kanske är precis det jag behöver! Armhävningar, plankan, utfall och burpees kommer i alla fall att kunna genomföras. Konditionen och de där 70 km kommer bli svårare, så jag får bestämma mig för att bara gå så mycket jag kan. Belöning då!? Tja, den får jag nog klura på en stund till.

    Tycker du har en trevlig blogg! Jag kommer komma tillbaka och läsa mer. 🙂

  50. Ewa Says:

    åh pepp och motivation precis vad jag behöver!! Jag är med på utmaningen!!! Bloggar om den och mina resultat! tack så mycket för en inspirerande blogg! mvh Ewa

  51. mikonpower Says:

    Jätte rolig utmaning! =) Jag ska då försöka vara med och passar på att starta min egen träningsblogg samtidigt. Har precis varit sjuk och inte tränat på en vecka så nu passar det riktigt bra att komma igång med en sån här utmaning. Ska försöka dra med mig nån kompis också!

    Riktigt bra initiativ utav dig. Ska passa på att läsa din blogg också =)

  52. Emelie Says:

    Jag har nyligen bestämt mig på allvar (igen?) att ta tag i min viktnedgång. Satt och letade efter bloggar som kanske kan hjälpa mig att bli och förbli mer peppad än vad jag hittills har varit genom att se hur andra har lyckats. Snubblade in här och läste om MarsUtmaningen som du utlyste, känner definitivt att detta kan vara en bra början för mig. So, I’m in! =)

  53. Målet för mars « jag mår bra! Says:

    […] idag men idag blir det mys hemma istället så imorgon får det bli träning. Hade tänkt följa MarsUtmaningen för den verkade riktigt skoj och jag behövde verkligen lite mera pepp just nu. Så först måste […]

  54. Erica Jernelöv Says:

    Jag är på! Har ingen blogg, men redovisar min träning på Funbeat.

  55. Pärlan Says:

    Åh, jag vill vara med!!
    Imorgon under dagen (på jobbet) ska jag sätta mig, skriva ner allt i ett blogginlägg eller word-dokument om mina egna mål. Ska testa ikväll lite övningar som du skrivit och se ifall jag klarar av dom eller ej. 😉 Men jag är absolut med! Räkna med mig! 😀 *Taggad till 100!*

  56. Sara Ekdahl Says:

    Åkej jag läste om din utmaning på Funbeat och har efter lite funderingar bestämt mig för att vara med! Det enda jag funderar på är det där godisförbudet. Har mycket svårt för förbud så jag skippar just den delen. Min belöning då? Jag har inte kommit på någon än. Men jag funderar på en snygg träningsväska.
    Jag kör redan 100 armhävningar så den delen blir enkel. Svårast blir nog burpees. Men det ska ju vara en UTMANING!!!! KUL!!!!

  57. Sandra Says:

    Hittade utmaningen via funbeat och det låter som en perfekt tagg för att träna mer nu till våren så jag är med 🙂
    Har inte kommit på belöning än och skippar nog godisstoppet men i övrigt tror jag att jag ska försöka mig på allt. Rolig idé!

  58. gorgina Says:

    Efter lite fundering så känner mig taggad för hänga på i din mars utmaning. Har nog tagit mig vatten över huvudet. Men jag ska göra mitt bästa.

    Gjorde om utmaningen lite. Gör inga burpees pga det är inget för mig. Väljer i stället göra rygglyft då jag behöver träna ryggen.
    Väljer en egen variant av godis förbud. Max 5st rutor mörk choklad eller 2hg naturgodis i veckan.

    Mer info hittar du på min blogg. Där jag även skapat en flik som handlar just om Marsutmaningen.

  59. Aliki Says:

    Jag hakar på! Det här ska bli super skoj! Men tufft 😉
    Har dessutom precis startat 100 push ups utmaningen så det lär bli tufft med burpees på det men det är väl bara att bita i lite extra!
    Belöningingen blir nog i form av ett nytt vårplagg eller ett par fina pumps. 😀
    Har inte heller någon blogg men hänger på funbeat så redovisning sker där 🙂

    Härligt initiativ! 😀

  60. Blod, svett och tårar Says:

    Jag har bestämt mig för att hänga på den här utmaningen. Låter som en kul grej!
    Har också slopat burpees, men lagt till situps istället. Får se hur det blir med utfall, men funkar det inte så byter jag ut det till nåt annat.

  61. Lia Says:

    Jag är oxå på! Slopar oxå burpees och byter ut dessa mot situps. Kommer förrutom detta att ha tv- och internetförbud på vardagkvällar. Tänk så mycket dötid som går åt till detta! Så har inga ursäkter att inte hinna med träningen =). Börjar med två veckor sen får jag se…

    Belöning då, första belöningen är en träff med en tatuerare. Har ingen sen tidigare men funderat i 10år på vad och var och om.
    Andra belöningen, måste jag fundera lite på. Återkommer om den.

    Mycket bra idé det här! 😀

  62. Marsutmaningen « Says:

    […] har pysslat ihop en ny utmaning för alla som vill vara […]

  63. bloggmia Says:

    Sent värre, men jag antar en träningsutmaning. Belöning får nog bli att fixa lite naglar denna gång. 🙂
    NU KÖR VI!
    :o)

  64. Cecilia S. Says:

    Vilken grej!

    Efter tipset från min kära vän Emelie (mlisan.blogg.se) har jag kikat lite på denna utmaning och vi har bestämt oss för att köra båda två. Detta kommer bli jobbigt men om man kan peppa varandra kommer det lätt gå vägen. Mitt mål blir att göra träningen till en del av min vardag! Till sommaren skall vi stolta kunna ta på oss korta shorts och tajta linnen, nu kör vi!

    LYCKA TILL ALLIHOP!

  65. Madde K Says:

    Jag är med! Ska belöna mig med massage tror jag och middag ute!

  66. stina Says:

    Jag är med!

  67. EmmaP Says:

    Utmanande utmaning som passar mig perfekt att köra nu, jag hakar på och kör ett maxtest ikväll!

  68. 409. Oh, what a wonderful day! « emma luu Says:

    […] 5 km löpning – maxtest Mars-Utmaningen […]

  69. Jessica Says:

    Självklart vill jag vara med! Vilken bra idé

  70. Jessica Says:

    Glömde min belöning: En SPA-dag! =)

  71. Lisa Says:

    Jag är på!

  72. Linnea L Says:

    Jag har bestämt mig för att hänga på, med lite modifierade mål 🙂 Har ingen blogg som jag använder, får se om jag dammar av min gamla, men finns på funbeat som Linnea L

    Och som belöning blir det ett par nya (välbehövliga) jeans!

  73. soilina Says:

    Hej! Vad kul, jag vill också vara med! Jag kör dock lite av en egen version utan utfall och burpees, men med mer springning.

    Min belöning är ett klädesplagg som passar. INTE ett som är lite för liten för att ”jag kommer ju gå ner i vikt…snart” hahahaha

    Min affirmation är ganska enkel men behövlig för mej: ”Jag lever ett roligt liv med skratt och aktiviteter, och klär min kropp med snygga och passande kläder”

    Kram på er och lycka till!

  74. Vad som gör att jag längtar lite extra till helgen som kommer: « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] WOHO! (Dessutom passar det perfekt att kunna kryssa av ett av de två nya träningsfomerna på MarsUtmaningen!) […]

  75. Hello world! « Linneas workout Blog Says:

    […] By linneaworkinout Jag har bestämt mig för att satsa mer på träningen – delvis tack vare Marsutmaningen, delvis för att min pojkvän på nyårsafton fick mig att lova att vi ska springa midnattsloppet i […]

  76. Min första förälskelse i Mr. Löpband. « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] har inte glömt bort MU, no way. Jag har bara skjutit lite på alla övningar och när det ändå gick så bra, var det […]

  77. 1 vecka in på marsutmaningen « Valerinas krypin Says:

    […] vecka in på marsutmaningen Posted on 07 mars 2010 by valerina Ja en vecka  på marsutmaningen har gått,,,,en vecka där jag varit lite sjuk så jag har inte fått så mycket träning som jag […]

  78. Utvärdering av vecka 29 (v.9) och första veckan i MU. « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] ligger jag då till i MarsUtmaningen? Jo, det går väl helt okej, jag ligger efter i styrkeövningarna, före i antal pass och i ganska […]

  79. Angie Says:

    Läget efter första veckan =)
    http://angietankar.blogg.se/2010/march/uppdatering-av-laget.html

    Hoppas det gått bättre för er andra!

  80. Marsutmaningen efter 2 veckor « Valerinas krypin Says:

    […] efter 2 veckor Posted on 14 mars 2010 by valerina Ja nu har 2 veckor på marsutmaningen gått. Mina målstaplar borde ligga på 44,44%, men det gör de inte riktigt. En del ligger över, […]

  81. Angie Says:

    Uppdatering, har inte kommit riktigt så långt som jag hade tänkt mig. Hur går det för er andra?

    http://angietankar.blogg.se/2010/march/utkast-mars-14-2010.html

  82. Cissi Says:

    Så synd att jag hittade detta när halva mars är gånget :(:(:(
    April-utmaning någon? 😀

  83. Marsutmaningen 4 veckor « Valerinas krypin Says:

    […] 4 veckor Posted on 28 mars 2010 by valerina Ja nu har det gått 4 veckor av Marsutmaningen och jag är positiv,,,,,klart jag ska klara detta. En del staplar är redan gröna och alla som är […]

  84. Marsutmaningen är över « Valerinas krypin Says:

    […] är över Posted on 31 mars 2010 by valerina Ja nu är Marsutmaningen över. Jag har klarat de mål som jag från början trodde mest på. De andra har varit ganska […]

  85. Mål 1 « Sparrismarris's Blog Says:

    […] har också klarat av MarsUtmaningen. Det var nästan att jag tvivlade lite från början. 200 burpees tex kändes helt ouppnåeligt, […]

  86. Christina Says:

    Hej! Marsutmaningen gick hyfsat enligt följande.
    230 km /70 km
    2/2 nya träningspass
    55/300 armhävningar
    6/30 min planka
    90/250 utfall
    20/15 träningspass
    2/2 nya recept
    1/2 nya råvaror
    Inget godis alls under mars
    Ser man till detta ser jag att jag fokuserat mest på antal km, antagligen för att jag skulle springa ”Premiärmilen” i slutet på mars. Då jag blev sjuk sista veckan i mars blev det inte heller möjlighet till att fixa det jag uppenbarligen missat. Hoppas att jag lyckas bättre med aprilutmaningen. Kul är det i alla fall och du inspirerar verkligen. Lycka till! Skulle vara intressant att veta vad du följer för idéer vad det gäller kosthållningen eftersom du lyckas så bra med din viktnedgång.

  87. Snilleblixt « Linneas workout blog Says:

    […] medan tvättmaskinerna snurrar – självklart är det läge för det avslutande maxtestet i marsutmaningen!  Var ju inte helt nöjd med förra resultatet så får se hur det går den här […]

  88. Marsutmaningen! | Silverscreen Says:

    […] börjar det! Marsutmaningen! Början på utmaningen är att man i slutet av februari göra ett antal maxtest. Jag kommer att […]

Lämna en kommentar