Vägning vecka 40 (v. 20)


Vikt: 108,8 kg ( +2,4 kg) (sammanlagt – 24,2 kg)


BMI:
33,6 (+ 0,8)

Mage vid naveln: 94 cm ( +1 cm)
Midjemått: 87 cm ( +2 cm)
Höft: 104 cm ( +2 cm)
Höger lår: 61  cm ( -0 cm)
Höger arm: 35 cm ( +1 cm)
Under byst: 90 cm (  +1 cm)

Så, om ni undrade hur mycket italiensk glass, pasta, risotto och pizza, samt mens kan göra för formen under en knapp vecka, så har ni nu svaret. Jag trodde nog att det skulle vara ännu värre eftersom jag känner mig svullen som en ballong. Visst, det är inte roligt att tänka på att jag för 5 veckor sedan vägde exakt 5 kilo mindre. MEN, det känns ändå helt okej. Det hade vart illa om jag hade givit upp nu. Då hade jag ju låtit några kilon åt fel håll välta mig och min målsättning. Men jag känner mig fylld av ny kraft, inspiration, fokus och lust att komma i balans.

108,8 kg kan jag väl få väga idag. Jag kan inte påverka det särskilt mycket just för dagen i vilket fall. Idag kan jag bara påverka hur jag ser på det vågen säger och vad jag tillåter mig att tänka och känna inför det. Jag kan också påverka vad jag väger nästa gång jag ställer mig på vågen. Framförallt kan jag påverka vad vågen säger om ett år. Om tio år. Och då kommer inte vågen säga 108,8 kg. Så att den gör det idag är ingen fara. Genom att påverka mina tankar idag, tror jag att jag lättare påverkar vågen om 10 år. Hänger ni med?

Jag älskar mig själv oavsett, är lika stolt över det jag har åstadkommit och vågar tro på min egen förmåga.

(Och solen lyser ute, fåglarna kvittrar, jag gick barbent till affären för att köpa frukost och livet är häärligt!)

Etiketter: , , ,

16 svar to “Vägning vecka 40 (v. 20)”

  1. Träningsglädje Says:

    riktigt bra inställning. och ja JAG VET vad resa och mens kan göra med dagsformen!!! kör hårt!

  2. Pärlan Says:

    Åh vad jag önskar att jag hade samma inställning som du! Jag blir så glad av dina inlägg och stor inspiration över att jag själv också ska kunna se på mig själv och livet och min kropp på det sättet! 🙂 Du är grym!

  3. sofy Says:

    Underbart. Fullständigt underbart.

    Kram!

  4. Running girl Says:

    Ella, min cybervän, 2 kg på en vecka är vad jag normalt går upp precis vid mens och sen flygresa på det så har du resten. Jag tror på fint minus till nästa vecka. Det måste få vara ok att släppa lite på tyglarna när man är på semester 1 vecka någonstans.
    Jag gör exakt samma sak när jag åker bort.
    Det är precis som du skriver inget som du kommer ångra om 10 år.

  5. Ullis Says:

    Du är underbar!
    Vilken inspirationskälla!
    *KRAMAR*

  6. lina Says:

    Helt underbar inställning, fortsätt med det du gör! 🙂

  7. Cissi Says:

    Vad gör 2 kg om hundra år? 🙂 Du är ju så grym!

    När ska vi satsa på våran träning tillsammans? 🙂

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Ja, jag tyckte ju att du skulle hakat på redan idag. 😀
      När som helst, jag är på!

  8. Marie Says:

    Du är fantastisk och inspirerar mig massor! Helt rätt inställning 🙂

  9. Emma Says:

    Hejsan
    du tänker helt rätt se framåt, det är ett långsiktigt mål. Jag har sett på kort att du har något band på överarmen när du joggar vad är det? Kämpa på.

  10. muffe Says:

    och när ska vi träna da? jag kan tänka mig färdas mot city för ett boxpass kanske?

  11. Stina Says:

    Hej hej, måste bara fråga om du är väldigt lång? Du ser ju grymt smal ut! Helt fantstiskt.
    Pepp pepp

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Hej Stina!
      Jo, jag är 180 cm, så vikten blir ju fördelad på en större yta 🙂

Kommentera

