1000 trappsteg – check.


Före.

Sara utmanade djärvt om att beta av 1000 trappsteg till och med idag. Var man extra kaxig kund eman ju ta dem på en och samma gång.
Så jag bestämde mig för att låta förmiddagens minipass bestå av just det. 1000 trappsteg.

Jag hittade en, inte alltför optimal, trappa vid en lekplats innehållande 30 trappsteg. Lite enkel matematik sa mig alltså att jag skulle vara tvungen att ta mig uppför trappan 34 gånger, för att ha betat av alla 1000 trappsteg. Sagt och gjot.

Det var bara att sätta igång. Varannan gång klippte jag två trappsteg i varje steg, varannan bara ett. Jävlar vad stark jag kände mig första 5 minuterna, sen började pulsen säga sitt, men då hade jag ju redan avverkat ungefär en tredjedel. Trappan jag hittade var inte helt optimal med tanke på att det var ganska få trappsteg uppdelat på etapper som låg lite utspridda, men dte funkade.

Gissa om alla solande föräldrar som ”rastade sina barn” stirrade, när jag sprang upp och ner, upp och ner..

Lite drygt 1000 trappsteg senare, en aning svettigare, var jag dock sjukt nöjd med mig själv. Mission accomplished!

Tid: 17 min
Maxpuls: 190, 94%
Snittpuls: 179, 88%
Kaloriförbrukning: 269

Ett oerhört roligt expresspass om man har lite tid men ändå vill svettas!


Efter.

Etiketter: , , ,

9 svar to “1000 trappsteg – check.”

  1. Lotta Says:

    Det kankse man skulle ta och testa, men behöver nog inte ta så många på en gång… kanske räkcer emd 250 stycken eller nåt till en början! Ska hitta trappan först.. hmmm.. .undrar vart man hittar den!

  2. annika Says:

    Du har gjort en fantastisk resa med dig själv, ditt liv och din vikt.
    Njut av varje gram du gått ner och VAR STOLT över dig själv för det är DU verkligen VÄRD.
    När jag läser om din bakgrund, gråter jag igenkännande, det är som du skriver om mig och mitt mående men dessvärre känner jag oxå igen mig som förälder.
    Min lilla dotter har oxå ärft min överviktspersonlighet och det är min förbannade skyldighet att göra något åt den saken så hon slipper må som jag.
    Jag har sen i mitten av januari tagit tag i mitt liv, jag har gått ner 22,5kg sen dess och imorgon måndag börjar jag hos en psykolog.
    Jag hoppas att jag ska bli stark nog att jag kan må bättre och hjälpa min dotter må bättre.
    Tusen tack för att du börjat skriva, att du delar med dig av ditt liv o din kamp. Du kommer inspirera många att kämpa vidare med sina liv tack vare din blogg o jag kommer att följa dig o din blogg nu när jag hittat den för den är verkligen GULD
    vi skrivs igen Annika

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Hej Annika!
      Tack för din jättefina, varma kommentar. Jag håller alla tummar för din resa, det är omvälvande och med en psykolog med på vägen, så kommer du ha den bästa grunden för att få en varaktig förändring och förståelse för bakgrunden till din övervikt. Jag är jätteglad att du kommenterade och berättade om dig, glädjer mig att du får lite inspiration här!

  3. sanna Says:

    härligt! bra kämpat! måste också testa det , bara leta upp någon bra trappa, har inte sett någon lång bra här i ösd!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag skulle också vilja hitta en lite bättre trappa, med fler trappsteg i rad och göra om utmaningen, för det var faktiskt riktigt roligt! Ösd, vad/var är det?

  4. Karin Says:

    Härligt jobbat! Ja, jag kan tänka mig att det var några som undrade vad du sysslade med egentligen… Men vad gör man inte för att få till bra och effektiv träning?!!

  5. emliscious Says:

    hahaha trapfebern går fram som en epidemi! haha! underbart!
    och låt dem stirra 😉

Kommentera

