6 mil blev det..

Okej. Vi skulle ta en ”liten cykeltur” på två härliga damcyklar med extremt dåligt rull.

Vi visste inte att det var tre mil till vår destination. För vissa av er är 6 mil förmodligen ”ingenting” på en cykel, och jag cyklade ju faktiskt det dubbla för någon månad sedan. Men för mig är 6 mil, verkligen långt.

Regnet upphörde dock så fort vi kom upp på cyklarna och vägen vi cyklade på var helt optimal för cykling. Små gamla grusvägar som nu blivit asfalterade. Lite trafik och mjuk böljande väg genom oerhört vackert landskap, små byar och med vatten på ena sidan. Otroligt vackert var det. Halvvägs till vår destination, hittade vi två hästar i en hage och tog en paus när ägarna ville snacka lite. Dte älskar jag med landet. Vi blev inbjudna både på middag och fika, men fick tacka nej då vi skulle vidare. Men en timme pratade vi nog bort på deras gräsmatta.

Väl framme vid vårt mål, tre mil senare, var jag inte lika sugen på att cykla tillbaka. Men efter lite kalla köttbullar, så återkom energin och det var bara att beta av de tre milen hem, med kohagar, hästhagar, sommarstugor, bofasta och ett spegelblankt hav omkring oss.

3 timmar och 20 minuter tog äventyret. 6 mil. Jag känner mig hög på endorfinerna och glad i hela kroppen för att vi åkte iväg. Det enda på kroppen som är ledset är könet. Aj jävlar. Jag älskar träning. Mycket.

Hade det inte varit så att det tar sådan tid, så hade jag kanske, kanske, hakat på Saras 50 mila-utmaning. Men jag har respekt för de där milen och efter dagens sex, så känns 50 mil ganska långt..

Etiketter: , ,

9 svar to “6 mil blev det..”

  1. Träningsglädje Says:

    jag ångrar min utmaning lite. haha. och det var ändå snabbt med 3 tim och 20 min för er cykling, då cyklade ni nästan 20km/h i snitt och det är fan bra jobbat alltså!!! det är verkligen stor skillnad på racer och vanlig cykel. snittade första halvan av mina 66km på drygt 25km/h men sedan blev jag så trött i ryggen att jag var tvungen att stanna 1 gång i kilometern och då blev ju det snittet också runt 20 inklusive alla stoppen.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Det var min karls fel/förtjänst att tempot hölls uppe. han är så snabb i uppförsbackrna. Haha! Fy fan vilken utmaning du dragit ihop. Haha!

  2. Träningsglädje Says:

    förresten, bilden med cykeln och sjön är GALET fin!!!!

  3. Pernilla Says:

    Det ser ut som motivationen har hittat tillbaka på riktigt, riktigt snyggt jobbat! Jag kanske också ska ge mig ut på en långtur i helgen men då måste jag nog få mitt bakdäck att sluta vobbla så förbannat först 😀

    /Pernilla

  4. Gabbi Says:

    Vad hände med augustiutmaningen förresten? Vart tog den vägen? 🙂

  5. Gabbi Says:

    Grymt bra jobbat! Men vad hände med augustiutmaningen du skrev om tidigare förresten? Vart tog den vägen? 🙂

  6. Julia Says:

    He he, ganska lustigt inlägg om man börjar analysera… ”efter dagens sex” och dessutom ont i könet :-))

    Skämt åsido, du är en riktig kämpe och en källa till inspiration! Fortsätt så, jag älskar att läsa dina inlägg!

  7. frida Says:

    Härlig tur och bra att cykla och snacka samtidigt. Mysigt möte bland hästarna. Könet får sig en smäll, mitt har nu kommit tillbaka 🙂

Lämna en kommentar