Spinningpasset som nästan tog kål på mig.

Jag har nog aldrig varit så slut på ett spinningpass förut. Jag brukar tycka att det är svårt att ta ut mig helt på spinning. Dte är som om jag alltid sparar mig lite grann. För om jag tar ut mig till max i låt tre hur ska jag klara resten av låtarna? och sen helt plötsligt så fann där ingen låt kvar och jag lämnar spinningsalen trött, men inte helt och fullkomligt slut.

Idag gick jag in med en intention att inte fega. Jag gick in med tanken att jag orkar så oerhört mycket mer än jag tror, det är bara huvudet som sätter gränsen.

Att musiken var fantastisk (filmmusik, I like!) och instruktören så jäkla bra, gjorde helt klart sitt till. Passet på 45 minuter, blev nästan 50 och bestod av två block med en kort återhämtning i mitten. Sista låten i första blocket, då trodde jag på riktigt att jag skulle dö. Och om inte dö, så åtminstone spy, jag hulkade till och med och såg framför mig hur jag skulle rasa av cykeln, upp på scenen och spy i sopkorgen som stod där.

Det var det jobbigaste jag har gjort på mycket mycket länge. Därför var det också så himla roligt! Tänk, spinning kan vara kul. Cykling kan vara kul. Helt otroligt. Jag dröp av cykeln när det var dags för stretchningen och det var flera i salen som varit lika nära döden som jag. För när block två satte igång, då hade jag bara fått ner pulsen till 180..

Fantastisk träning idag. Jag är så grym! Imorgon blir det vila, min kropp är väl helt chockad by now..
Tid: 50 min
Maxpuls: 194 (!!), 96%
Snittpuls: 166, 82%
Kaloriförbrukning: 623

Apropå att vara snygg på gymmet. Före träning:

Efter träning:

Etiketter: , ,

3 svar to “Spinningpasset som nästan tog kål på mig.”

  1. Anonym Says:

    Låter kul! Vad var det för pass? Vilken instruktör, och var det något specialpass med musiken eller?

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag tror att det var ett sommarpass och det var därför det var annan musik. Men instruktören heter Linda Österling och har en klass på Medborgarplatsen på torsdagar kl 18 och på Regeringsgatan på onsdagar, också kl 18. Ska absolut försöka få in något av hennes ordinarie pass i mitt schema 🙂

  2. Lotta Says:

    Vilken härlig berättelse Ella!! Önskar jag hade varit med… Kul att se dig idag – du är alltid lika ”go’ och glad”! ..ses även imorgon!

Kommentera

