Sista rycket på landet.

Imorgon säger min almanacka att det är dags att åka till Stockholm. Hurra för det! Och vid gott väder säger den även att jag ska hoppa fallskärm, men det vågar jag knappt tro, efter alla gånger det där fallskärmshoppet blivit framflyttat.

Nu är det alltså sista rycket här ute. Vi har ett hus som ska målas klart. Vi har alla vita knutar och sånt kvar. Sen skulle man ju kunna börja titta på resten som står så fint på ”att-göra”-listan. Laga staket, röja med röjsåg och sånt där roligt. När man bor på en hästgård finns det inget slut på saker som behöver göras.

Idag känner jag mig sådär spralligt glad och nästan euforisk över livet. Livet är underbart. Solen skiner utomhus, höstvindarna hälsar på och gör luften sådär krispigt frisk. Jag älskar det! Jag älskar hösten. Även om den inte är här riktigt än, så älskar jag känslan av att den är på väg. Med förändring och med nya tag. Och igår tog jag dessutom ett beslut som jag tror kan ha del i att jag känner mig såhär euforisk.

Jag ska börja springa igen. Men, jag ska vara jätteförsiktig. Börja väldigt ödmjukt. Öka tid och distans väldigt väldigt försiktigt. Hela tiden tänka på foten i första hand och inte på pannbenet. Inga personbästan, inget tempofokus. Bara vänja in och känna av foten. Börja med en-kilometers rundor. Verkligen go back to basic.

Sen att det är helt sjukt att man kan känna eufori av att börja springa igen, ja, det är ju märkligt..


Vacker sensomarkväll.

4 svar to “Sista rycket på landet.”

  1. Landkrabba Says:

    Kände också en aning av den friska höstluften när jag var ute och promenerade. Gillar också hösten och längtar efter den även att sommaren inte är slut! 🙂

  2. soffan Says:

    Jaaa!! Hösten är förändringarnas tid 😉 . Härligt att den snart är här 🙂 …

  3. stockholmkat Says:

    Gladpiller var det här inlägget. Gillar också hösten, alltid lagom tills den kommer. Jävla tur att vi bor i Sverige ändå så vi får känna på nordanvindarna och till och med gilla dem ibland..
    Lycka till med löpningen!

  4. IAATC - i t s a l l a b o u t t a k i n g c o n t r o l Says:

    Härligt att springa 😀

Kommentera

