Livet är det som pågår medan vi är upptagna med annat.

Jag tänker en hel del. Jag tänker på hur jag mår, vad jag gör och hur det påverkar mitt mående. Jag tänker på motovation, på krav och på prestation. Jag tänker på träning och mat. Bra tankar! Jag känner ingen motivationssvacka, utan snarare en ”just do it”-svacka. Diciplin, say what? allt jag vill är att lata mig på bryggan med en bra bok. Det är ju väldigt härligt att kunna göra ibland också, men man hade ju kunnat tro att Grekland skulle ha stillat den önskan litegranna i alla fall.

Jag har dessutom en helg framför mig som inte kommer bjuda på särskilt mycket träning och i värsta fall ganska risig mat. Det blir bilen ner till Norrköping där ett stycke SM går utav stapeln i helgen. Dessutom tänkte vi vara lite som barn igen och åka till Kolmården. På SM serveras förmodligen inga GI-rätter eller härliga hälsosamma mål, utan snarare ”snabbt och enkelt” vilket annars kan kallas för ”bukfylla”. Jag ska göra det bästa utav situationen. Men jag ser INTE fram emot vägningen på måndag. Herregud, det är ju bara att kliva upp på den förbannade vågen. Det är ju ingen som kommer döda mig beroende på resultatet.

Det var egentligen inte vägnings-nerver jag tänkte snacka om. Jag tänkte mest berätta att även om jag tänker mer än jag gör, så har jag haft riktigt fina dagar sen jag kom hem till vårt underbara Sverige. Se bara:

Igår blev det en grillmiddag med fina vänner och otroligt god mat på bordet. Jag kan varmt rekommendera att grilla färsk sparris penslade med Baby Rays Hickory sås. Gudomligt gott!

Det blev även en del improviserad ”par-träning”. Jag och en av mina bästa vänner visade upp några fina färdigheter.

Det blev en solig lunch idag, nere i sommarstaden.

På vår lilla brygga vid vår lilla sjö, fick jag njuta av både sol, en god bok och sällskap.

Jag och en av mina närmaste vänner njöt ikapp. Svensk sommar när den är som bäst.

Dagen avslutades med en kvällsritt på en häst som var jätteglad och duktig och med fint sällskap. Jag luktar fortfarande häst, det kliar efte rmyggbett på hela kroppen och känslan i kroppen är rätt lugn.

Jag ska tänka vidare, men tills dess att jag kommer på något bra, ska jag fortsätta med livet. Godnatt!

7 svar to “Livet är det som pågår medan vi är upptagna med annat.”

  1. Camilla - BMI36 Says:

    På Kolmården tipsar jag dig i förväg om att en restaurang som heter Safari har lite bufféig mat där man kan plocka ihop en rätt ok måltid och vid Delfinerna finns det GI-sallader, små men ändå GI- istället för tacos, hamburgare och pannkaka. Ha en trevlig resa.

  2. emliscious Says:

    eftersom veckan kommer vara så annorlunda kanske det är lite poänglöst att väga sig? kanske bättre att du väntar en vecka med att väga dig- efter en som mer representerar ditt vanliga liv?! =)

  3. smalajessica Says:

    Håller med Em faktikst, om det är en vecka som inte är en vanlig vecka så är ju inte siffran på vågen något att räkna med, ta en vecka till och få den siffran du förtjänar 🙂

    Peppkram

  4. camilla Says:

    satt och kikade på dina bilder nyss. galet! du ska verkligen ha all cred och det är helt otroligt vilken skillnad det är! du e superduktig och en verklig inspirationskälla. följer dig på bloglovin nu så jag har lite koll när något nytt kommer upp 😉

  5. soffan Says:

    Ååå, fina ord från John Lennon, bland det klokaste som någonsin yttrats 🙂 !

    Om jag hade varit du hade jag tyckt att det var jätteintressant att se vad det blir för resultat på vågen efter en sådan här period i kontrast till dina bättre veckor. Jag tror att du kommer att uppskatta ditt hårda arbete och dina fina resultat ännu mer de följande veckorna… Du är grym Ella!

  6. Bondjäntan Says:

    Hej
    Har precis hittat hit och blir så jävla imponerad! Fan vad nice med allt du har åstadkommit. Din blogg och dina framsteg kommer jag allt följa!

    Ha det gott!

  7. Fanny Says:

    man får ju faktiskt pausa lite också. kroppen är ju trots allt inte en maskin…

    väga/mäta sig kan man göra för att det är kul att se vad som händer med kroppen men ta inte svaret så hårt -det är ju sommar och semester! Njut av allt som går att njuta av nu ist. sitt mål når man så småning om i alla fall!

Kommentera

