Utvärdering ”projekt avsötning”

Juni har nu passerat och min avsötningsutmaning likaså. Inget godis, inga bakelser, ingen läsk och inga efterrätter. Glass var enda undantaget.

Hur har det gått? Helt okej, även om det helt klart blivit för mycket glass här i Grekland. Framförallt sedan syrran blev sjuk. Snacka om att vara känslo/tröst-ätare. Enda övertrampet skedde också första dagen på sjukhuset, efter en hel dag med ångest, dålig sömn och oro och jag satt helt apatisk i sjukhussalen och tittade på Matilda som sov. Då blev jag bjuden på en kaka av en grekisk tant i samma rum. Jag tvekade inte en sekund utan åt tacksamt upp den. Men that’s it.

Så, för mycket glass, men inget av det andra. Jag kommer förlänga den här avsötningsperioden, dock göra om den lite, när jag kommer hem. Tills dess gäller total avhållsamhet mot allt sött, samt bröd.
Min kropp vill ha det så. Känslorna kommer dock sakna något som ger snabb respons och belöning.

Får ge mig själv en inre kram istället för socker när jag behöver det tror jag..

5 svar to “Utvärdering ”projekt avsötning””

  1. Gabbi Says:

    Grymt duktigt, all cred!

  2. stockholmkat Says:

    Jättebra jobbat – min erfarenhet är att suget försvinner efter ett tag, framförallt om man är bra på mellanmål. Jag är nästan aldrig godissugen och jag har varit en riktigt socker-råtta 🙂

  3. smalajessica Says:

    Grymt bra det där och en inre kram låter inte fel. Men jag vet hur det är, jag är precis likadan när ångesten kommer. Men nu verkar ni ju må bättre så kanske blir allt annat bättre då också. Ta hand om dig!
    Kram

  4. Pärlan Says:

    Jag håller mig också för tillfället borta från godis, chips och bakverk (dricker aldrig läsk). Dock äter jag glass och popcorn 🙂 (men popcorn sjukt sällan..)

  5. camilla Says:

    kämpa på!
    sötsaker har jag aldrig haft större problem med (mörk choklad i sånna fall; och glass under heta dagar – men det är väl nästan lag på att få äta glass när solen steker ute??) 😉 det är snarare MÄNGDEN mat jag äter som måste stoppas. och min förkärlek till såser av alla de slag.. sallad? gärna! med MASSA dressing….

Kommentera

