Just do it!

Trots min något miserabla start på dagen, med näsblod och sådär, så var dagens aktivitet oerhört lyckad. Ett bra beslut att bara göra det. Som Nike säger.

Min lilla runda runt sjön som är någonstans runt 3 km var vackert grön och lummig. Blött var det också, så mina fötter blev genomsura i gräset. Åh, det var så friskt och skönt! Jag var så sugen på att springa, det är sällan jag känt sådan längtan att få testa löpsteget. Så jag testade, bara några steg, att sträcka ut och känna styrkan i benen, i kroppen. Det var ljuvligt! Alla ni som kan springa, ta en vända åt mig och njut, okej?

Sen tog jag itu med styrketräningspasset min PT byggt ihop åt mig, som jag ska kunna göra var som helst med enbart ett gummiband som hjälpmedel. Det gick bra! Jag kände mig väldigt hardcore som körde ute i regnet på ett blött trädäck.
Dagens pass innehöll 11 övningar, 3 set och allt från 10-30 reps på varje övning. Övningarna var ihopparade två och två, superset, när jag hade gjort ena övingens första set, gjord ejag andra övningens första set och höll på så tills dess att jag gjort alla tre set för båda övningarna
30 utfallssteg
12 baksida axel med gummiband

10 tricepsarmhävninhgar
10 ”bamse” framåt

10 axellyft åt sidan
10 sittande rodd med gummiband

12 smala latsdrag med gummiband
12 militärpress med gummiband

10 sidoplankalyft/sida
12 omvända crunches/benlyft
12 crunches

Ett bra pass som tog ganska exakt 30 minuter. I Grekland ska jag lägga in lite kondition mellan övningarna för att få ett litet tuffare pass. Blir fint. Känner mig glad!

Etiketter: , ,

4 svar to “Just do it!”

  1. Fanny Says:

    åh, kan du inte förklara vad det är för övningar -jag vill också göra! =)

  2. Anna Says:

    Tack för en fantastiskt inspirerande blogg!

    Men jag måste fråga, hur mobiluppladdar du med wordpress?

  3. stockholmkat Says:

    VIlket härligt landställe!
    Jag ska ta en runda i morrn och lovar att ta i lite extra för dig 😉

  4. smalajessica Says:

    Just do it är ett prefekt motto och jag älskar det, för egentligen är det ju bara att göra det. Du är riktigt duktig!

    Peppkram

Kommentera

