Tacksamhet

Ytterliggare tre mil är avklarade och jag har cyklat mer än 10 mil! Hurra! Jag är så grym. Just nu står jag i en solig skogsglänta mitt i ingenstans och hör på fågelkvitter. Ska inta energi från matsäcken och vila en stund.

Förra biten var tuff. Väldigt backig och en del trafik. Smal väg utan möjlighet att pausa eller komma undan lastbilarna när de dånade förbi. Tråkiga hyggen och inte ett enda samhälle passerade jag. Trist! Nu ska jag bita i en annan utmaning. En nysladdad grusväg. Dålig tajmin, men jag räknar med snällare backar, vackrare omgivning och mindre trafik. Efter att den etappen som borde vara ungefär 2 mil, är avklarad, så har jag ca 2,5 mil kvar. Galet!

Från att känt mig gråtfärdig mellan mil 3 och 5 och ifrågasatt om jag ens skulle orka halvvägs, har jag knappt 5 mil kvar. Två etapper!

Är så tacksam över min kropp som kämpar på och är så stark. Kanske inte så snabb, men otroligt uthållig. Har inte ont någonstans, lite lite i rumpan när jag sätter mig i sadeln efter en paus. Men inget värre. Tack fina fina kropp för det!

Etiketter: , ,

3 svar to “Tacksamhet”

  1. ida Says:

    du är GRYM!!! Har i flera år funderat på att cykla till en kuststad ca 15 mil härifrån, men det har liksom aldrig blivit, nu blir jag taggad igen och kanske ska ägna min semester åt att ta mig an den utmaningen. tack för inspirationen!

  2. Erika Says:

    Så grymt! Vilken kul dag att få följa dig via alla dina inlägg. Jag har läst från kontoret, från mobilen och nu hemifrån och varje gång hittat ett nytt inlägg 🙂

  3. emliscious Says:

    känner mig enormt impoonerad och väldigt insprerad! vad du är grym!!
    hoppas benen funar att gå på imorgon hihi och rumpan inte faller av 😉

Kommentera

