Träningsplanering/planeringsträning.

Dagens timme på gymmet innebar mer planering än träning, även om min PT lyckades få mig att svettas och flåsa en del ändå. Idag gick vi nämligen igenom hur jag ska strukturera upp träningen i sommar och han hade även knåpat ihop tre olika styrketräningspass, varav två går att göra med ett gummiband som enda tillbehör. Sweet!

Vi har lagt fokuset på rygg, axlar och bålstabilitet, för att stärka det som behöver stärkas. Jag kommer lägga till övningar för foten och draken som balansövning. Ser verkligen fram emot att köra förbestämda pass och bara läsa innantill.

Ett konditionspass hade han också knåpat ihop och jag fick en provsmak utav det idag. Fy vad jobbigt, men jag kan verkligen rekommendera det. Effektivt, jobbigt och kul. Jag kommer presentera det i ett eget inlägg.

Det känns jättebra att ha en struktur och en plan för sommaren samt för semestern i Grekland, det här kan jag ju göra överallt utan nästan några tillbehör. Perfekt!


Såhär glad var jag efter träningsplaneringen. Livet är fint.

Annonser

Etiketter: , ,

Ett svar to “Träningsplanering/planeringsträning.”

  1. stockholmkat Says:

    Ja, det är grymt skönt att få ett schema och slippa träna sådär planlöst..
    Jag ska ta tag i det där själv nu – både löpning och gym behöver en struktur!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: