Underbar cykling till skolan

Tränar på att älska min cykel, det börjar gå rätt bra.

Sol ute, fartvind i håret, kroppen vaknar upp efter en skön sömn och me dgod frukost i magen. Benen är måhänd ainte jättepigga, men de pumpar på. Vägrar sänka hastigheten. Pulsen dunkar lätt i kroppen. I nedförsbackarna flyger jag, nästan odödlig. Lätt och snabb. I uppförsbackarna är benen starka och sega, vägrar ge upp.

Stockholm lyser vackert på morgonkvisten, solen vågar värma första juni. Kommer fram till skolan, varm, pigg, vaken. Fylld med syre och kraft. Tänker att det nog kommer bli en fantastisk dag idag.

Tid: 27 min
Sträcka: 8,12 km
Maxpuls: 171, 84%
Snittpuls: 144, 71%
Kaloriförbrukning: 291

Etiketter:

Ett svar to “Underbar cykling till skolan”

  1. Sofie Says:

    Det är ju kanonbra vardagsmotion!! Också att man får upp pulsen och att kroppen kommer igång på morgonen:)

    Måste tillägga att jag alltid blir på gott humör när jag läser din blogg!

Kommentera

