Du duger, precis som du är.

Inväntar du något särskilt, för att du ska kunna få känna dig nöjd med dig själv? Kanske handlar det om att gå ner i vikt, prestera något specifikt, kanske i träningsväg eller på jobbet. Kanske tror du inte att du får, ska och kan vara nöjd med dig själv förrän du uppnått dina ideal.

Vill du veta en hemlighet?
Du duger precis som du är. Du är värd din egen fullkomliga kärlek i varje steg i livet. Du är inte värd mer eller mindre beroende på hur du ser ut, hur du presterar eller vilken status du har.
Du är underbar, här och nu. Du är perfekt.

Just nu är ett perfekt tillfälle att älska sig själv lite extra.

Etiketter:

11 svar to “Du duger, precis som du är.”

  1. Running girl Says:

    Du har så rätt! Jag har anammat ditt tankesätt och senaste dagarna har jag vaknat långt innan klockan ringt och bara varit på ett helt fantastiskt solkskenshumör.

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Vad glad jag blir av att höra!
      Vi har så mycket på att vinna på att älska oss själv nu på en gång istället för ”sen när jag har/är..”

  2. Erika Says:

    Gillar verkligen ditt inlägg! Men har funderat över uttrycket att man ”duger som man är”. Duger låter inget kul. Duga låter som okej och inte mer för mig. Varför säger man inte ”du är toppen som du är”? För det är väl det man menar, eller?

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag är helt med på hur du tänker. Du är perfekt precis som du är skulle ju också funka och låta lite mer positivt än ”duger” 🙂

      • Cissi Says:

        Jag håller med! Men vad är perfekt?
        Från och med nu ska jag börja säga ”du är toppen som du är” 🙂

  3. Jonna Says:

    Underbart inlägg! Precis vad jag behövde läsa just idag.. TACK!

  4. Lisa Says:

    Läste i någon blogg: Wanting to be someone else is a waste of the person you are.
    Har faktiskt aldrig tänkt på det förut. Men så sant.

  5. Sophia Says:

    Så sant så sant 🙂 nu låter jag som en gammal gumma.
    I min strävan att bli ”lycklig”, gick jag ner 42kg (från 118-76kg), i tjugoårsåldern och blev träningsnarkoman, på kuppen.

    Men blev jag lyckligare? Fick jag bättre självförtroende? Nä, nu har jag hittat mig själv och allt jag vill är att vara hälsosam och leva ett långt härligt liv! 🙂 (även om jag vill gå ner 15kg, så är det inte viktigast)

  6. JoHo Says:

    Du är så klok Ella!!

  7. Karin Says:

    Det var bra sagt och det är ju så sant. Men i alla fall jag behöver bli påmind om det ganska ofta. Tack för att du påminde mig!

  8. Jonna Says:

    Det är bara jag igen.. haha.. kunde helt enkelt inte hålla mig utan har länkat till detta inlägget från min blogg.. hoppas det är ok!

Kommentera

