Jag behöver er hjälp!

Ibland får man helt enkelt använda sig utav bloggen i helt egoistiska syften, för nu är det så att jag har ett ”allvarligt” problem och jag behöver er hjälp.

Jag ska vara med på maskerad och vet inte vad jag ska klä ut mig till!

HJÄLP!
Temat är bokstäverna M och F och jag har fått förslag på allt ifrån det kvinnliga könsorganet, mimartist, fnask, Madonna till mask. Men jag har ännu inte kommit på den perfekta utklädningen.

Kan ni inte brainstorma lite med mig?
Det får gärna vara lite galet och avancerat.

Etiketter:

16 svar to “Jag behöver er hjälp!”

  1. Maria Says:

    Maratonlöpare? Frukt? Maskin? (Var det inte någon som tyckte att deras kropp var en ostoppbar maskin eller något i den stilen? ;)) Fanatiker? (Träningsfanatiker?)

    Eller så kommer du som du är och förklarar dig vara Motiverad och Fantastisk? 😉

  2. Erika Says:

    Modesty Blase. Muhamed Ali. Morot. Masai. Majestät.
    Frisör. Fjäril. Fisk. Fågel.

    Själv röstar jag på en Masai! Lång och ståtlig med balla kläder! =D

  3. Lisa Says:

    Maskros så klart! Sy gula blomlblad att ha runt ansiktet och sen gröna kläder! Passar ju perfekt så här på vårkanten!

  4. Kejrin Says:

    Muminmamman. Månen. MånFarare (båda i ett) Melon. Mamma. Morot. Majestät. Monark (cykel eller kung). Monchi-chi. Mintablett. Mask. Moln. Magnet. Maltwhiskey. Magdalena Graaf. Michael Jackson. Mentalpatient.

    Fransyska. French Hotdog. Frihetsgudinnan. Fastighetsskötare. Farthinder. Festprisse. Finne (En från Finland alltså, inte från Ansiktet). Fikon. Filt. Fönster. Flipperspel. Flipper (delfinen).

    Ja, det var nog mina möjliga/omöjliga (kanske mest omöjliga) förslag 🙂

  5. Kejrin Says:

    Åh nej, jag hade massor av förslag. Men min kommentar försvann… Får rekapitulera vid tillfälle, glömt hälften nu. Attans bananer!

  6. Cissi Says:

    En liten misse? (en lite katt) 🙂

  7. Carin Says:

    Man?

    Jag tänkte att det vore ganska lätt att hitta en snygg kostym, en cool hatt och en hyfsat skysst (om än missprydande) lösmustasch! 😉

  8. Anna Says:

    ”M” och ”F” associerar jag med male och female. ”M” är då självfallet en (muskulös?) man. Svällande biceps och hårig bringa…?

    Eller ”mother”/”father” ?

    //Anna

  9. Li Says:

    Fråga inte varför, men jag kom direkt att tänka på musse och mimmi =O)
    F….Fritös?
    Eller att klä sig så FULT som möjligt? det kan vara riktigt kul! =O)

  10. Running girl Says:

    Myrslok, mupp (från serien mupparna), fakir, några snabba förslag såhär innan jag sticker till jobbet.

  11. Anna Says:

    Haha – nu kom jag på ännu mer träningsrelaterat:
    ”F”=fit
    ”M”=muskulös
    — fit OCH muskulös kombineras med fördel i ett. Kanske med förslaget marathonlöpare?
    //Anna

  12. kroppstransformation Says:

    Mimosa (blomma)
    eller Flaska (synd att jag inte har min kabaret-klänning kvar, som såg ut som en flaska)
    Filmstjärna
    Magiker
    mamma
    multimiljonär
    Mullvad

  13. Maria Says:

    Lite absurt nog så kom jag precis hem och kom att tänka på fler förslag till dig … Hjärnan är rolig som inte stänger av när man väl börjat spåna 🙂

    Munk
    Fe
    Matador
    Malariasmittad
    Melittafilter
    Monster
    FM-radio

    Där var några till. Det låter som att det kan bli en rolig fest hur som helst!

  14. Josefin Says:

    Jag tror du skulle göra dig utmärkt som Marilyn Monroe! 🙂

  15. Anonym Says:

    Kanske vi ska klä ut oss till två fitthår? Jag e på! Vi måste ju agera mogna då alla kommer säga: Titta där e Matildas storasyster o hennes polare.
    Så fitthår..ja?!

  16. laila Says:

    Märg!
    Klä dig brunt och lite poröst. Gärna något slags skumgummi i brunt som kläder. Burra till håret, brunt och poröst.
    Alltid kul att vara något lite oväntat.

Kommentera

