Innan tå-smällen.

Vilken intensiv dag det har varit för mig idag. Jag har suttit i skolan på föreläsning samt jobbat på ett grupparbete från nio till sex. Åkte hem, bara för att koma på att jag glömt min laptop i datorsalen i skolan. Hur kan jag?

Fick vända tillbaka på en femöring, åka dit, psykologi institutionen var låst, men efetr att i 15 minuter kastat småsten på olika fönster, fick jag tag på en lagom förvirrad psykologi professor som släppte in mig och mumlade något om att han går på semester imorgon (ehh, jaha?). Och där stod den, min vackra mac. Tack gode gud.

Sen var det bara raka vägen hem, möta upp lilla lillasyster som blivt stor tjej nu och laga middag åt henne tillsammans med sambon. Palsternackspuré med kycklingfilé och sallad. Så gott!


Och med fruktsallad toppad med yoghurt.

Allt var frid och fröjd, ända tills jag skulle hoppa ner i sängen och mysa. Dessvärre tog min fot i resväskan som fortfarande ligger ouppackad i sovrummet och på något vänster blev tån jag redan brutit en gång, illa tilltygad. Så nu är den röd och svullen och bultar ilsket. Kul.

Och ingen träning har jag fått till idag. Vissa dagar är tiden helt enkelt inte på ens sida. Imorgon däremot blir det PT-träning klockan sju på morgonen, herregud! Det är löpcirkel vid lunch också och jag hoppas att jag kommer hinna gå på den, men det är tveksamt, med tanke på grupparbetet som fortfarande inte är klart som vi ska fixa till efter föreläsningen imorgon. BLÄ.

Men för att orka, så blir det sängen för den här fröken nu. Ska bearbeta alla era kreativa maskeradförslag också. Herregud, ni är ju lika knäppa som jag är! I like, keep it coming! 🙂

Etiketter: , , , ,

Kommentera

