Borta bra, men hemma bäst.

Jag är hemma!

Vet ni, jag är så himla glad över att vara hemma igen att det inte är klokt! Italien var härligt, men jag har verkligen sett fram emot att kommahem. Dessvärre har min hemrese-dag varit riktigt hemsk. Jag mår alltid riktigt riktigt dåligt första dagen under mensen och brukar vara liggande med magvärk och illamående, knaprandes ipren. Idag var jag tvungen att gå upp klockan fyra, åka buss i fyra timmar på snirklande italienska småvägar, stå i kö till incheckning en timme, vänta vid gaten i två timmar och sedan sitta på planet i tre timmar och samtidigt ridas utav mensvärken från helvetet. Inte roligt, inte roligt alls!

Vilken pärs det var. Satt hukande och grät på Roms flygplats, det var bitvis så eländigt att jag inte kunde annat än skratta åt det, också. Känner mig helt slut nu och har aldrig varit så glad över att stappla över tröskeln in till lägenheten.

Och Stockholm bjuder ju på somarvärme, sol och grönska! Underbart!

Återkommer med lite mer matnyttigt skvaller. Nu ska jag försöka uppfinna en lätt middag utav konserver och fynd från frysen.


Mina mizunos och jag dinglar över hög höjd å Capri, oerhört sugna på att få jobba lite igen.

3 svar to “Borta bra, men hemma bäst.”

  1. ireneandersson Says:

    usch, låter som en hemsk hemresa det där :S Men välkommen hem iaf! 🙂

  2. JoHo Says:

    Välkommen HEM! Och stackars, stackars dig… lät inte som en alltför festlig hemresa! :S Hoppas att allt känns bättre imorgon 😀

  3. Running girl Says:

    Fy vilken hemresa och vilken läskig bild (tycker jag som är höjdrädd).

Kommentera

