16 maj 1992.

Låt mig titta tillbaka exakt 18 år. Till den 16:de maj 1992. För er kanske det var en dag, som alla andra. Men inte för mig.
Den 16:de maj året då jag fyllde åtta år vaknade jag utan min mamma och min pappa. De hade åkt till BB under natten och samma dag föddes min älskade lillasyster.

Jag vet att det här är ett inlägg som på många sätt inte direkt följer i linje med min blogg. Det har inget med träning och viktminskning att göra. Men, är det någon som förtjänar lite rampljus idag, så är det min syster.

Idag fyller hon 18 år och jag är lite för många mil bort för att väcka henne med hemgjord tårta och sjunga ”Ja må hon leva” och så vidare. Men även om jag är långt borta, så är jag med i tanken.

Jag kan inte riktigt förstå att det lilla knytet med mörk kalufs, nu blivit hela 18 år. Jag kan inte heller förstå hur viktig den lilla personen så snabbt blev i mitt liv att hon nu är en av dem jag älskar starkast och utan några som helst förbehåll.

Stort grattis på din stora dag min fina fina syster, kom ihåg att jag älskar dig oavsett vad som än händer.
Och jag är oerhört stolt över dig!


Storasyster Ella med snorig lillasyster 1993.

2 svar to “16 maj 1992.”

  1. Dessi Says:

    Stort grattis! 😀

  2. Pernilla Says:

    Hipp hipp hurra för Din lillasyster idag!

Kommentera

