Har jag blivit för slapp?

Vad tycker ni, ge mig era ärliga åsikter;

Borde jag vara hårdare mot mig själv?

(Betänk italiensk glass, senaste veckornas viktuppgång med mera..)
Jag är nyfiken på att höra vad ni tänker, jag kanske inte kommer anamma det, men jag är idel öra.

12 svar to “Har jag blivit för slapp?”

  1. Cathrin Says:

    Passa på att njuta. Om ett par dagar är vardagen tillbaka och du kan fokusera på viktnedgång igen. Om du konstant tänker på det så kommer ångesten äta upp dig. Låt den inte göra det. Njut!

  2. Annika Says:

    Jag håller helt med Cathrin NJUT av Italien och låt dig må bra. Du kommer att nå ditt mål ändå och om några dar är du hemma igen o kan lägga ner fokus på viktminskning o träning men man måste njuta av livet oxå

  3. Erika Says:

    Håller med ovan talare. Tycker du verkar väldigt fokuserad alla andra dagar när du är hemma. Det måste ju nånstans ändå vara ”kul” och då kanske man måste äta en glass ibland och ta en paus. Problemet många har är väl att det lika gärna blir två, tre och fyra glassar då också men du verkar inte ha det problemet tycker jag! 🙂 En glass är ingen glass!

  4. Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi Says:

    Det är svårt att svara säkert på då jag inte har någon riktig insikt i exakt hur du har ätit, tränat och tänkt på senaste tiden. Det är ju bara vissa delar som skildras här i bloggen. Men utifrån det jag vet så skulle jag inte vilja påstå att du har blivit ”för slapp”, jag tycker att du verkar vara en väldigt viljestark, målmedveten och hårt kämpande person med en sund inställning till livet. Om du äter någon glass när du är på semester i Italien, utan att släppa på allt utan ändå tänker på vad du äter i övrigt osv, då tycker jag att det är grymt jobbat och verkligen inte något jag skulle vilja kalla för slappt. Jag tror dock att det handlar om hur man själv känner framför allt! Du är den enda som egentligen kan avgöra vad du mår bäst av och vad du vill göra i stunden och hur det kommer att påverka dig i längden. Om du känner att du VILL äta någon glass i Italien, då tycker jag inte att du skall avstå av ren princip sak. Om du däremot känner en osäkerhet i hur mycket du vill gå utanför ramarna för att du t.ex. är rädd att tappa greppet helt om du släpper lite på tyglarna, eller för att du t.ex. egentligen inte tycker det är värt det om det innebär att resultatet på vågen om några dagar inte står på minus. Då handlar det kanske om mer än att bara att äta en glass eller att inte äta en glass, då betyder kanske beslutet mer för dig. Och då skall du ju såklart funderar ordentligt och sedan ta ett beslut utifrån vad du tror du vill mest och mår bäst av! Annars tycker jag bara att du skall njuta av de sista dagarna i den härliga värmen, njut med dina nära och kära, och gör det med en glass i handen om du vill – och framför allt, gör det utan ångest! Med ångest är det svårt att njuta.

    Du är en grym kämpe som är en bra förebild för många! 🙂

  5. Alis Says:

    Njut! Du är i Italien!
    Under tiden kan du planera för framtiden och kanske lägga in ett extra krut, då.
    Du kan ju försöka att varva mycket grönsaker och frukter, för att också kunna äta det lite mindre nyttiga då och då. Men stressa inte upp dig över att du inte äter enligt planerna. Du rör ju också på dig en del i alla fall.

  6. Carro Says:

    Men för guds skull – NJUT!! 🙂 Du är så himla duktig, ibland kan vila och några dagarna ”frihet” göra susen för motivationen, din träningslust mår bra av lite kravlös semester.

  7. Sara Says:

    Nej Ella, du är INTE för slapp! Du är jätteduktig! Även de som är med i Biggest Looser går upp i vikt emellanåt fastän de bor på en camp, är bland likasinnade, har pt mest varje dag och tränar massor. Tänk på det! Du lever ett normalt liv och det är inte alls onormalt att det går upp och ner. Så är det!

  8. hannaftw Says:

    Det tycker jag verkligen inte! Alla måste vi få tillåta oss själva att ha semester! 🙂

    http://hannzor.wordpress.com

  9. Beckis Says:

    Ingen orkar ligga på topp precis hela tiden. Det är ok att släppa taget lite ibland. Man får ju inte glömma bort att leva också. Jag har själv hög- och lågsäsong. Hade tänkt sparka igång högsäsongen nu i helgen, eftersom det är långledigt och jag kunde lägga mycket fokus på en uppstart. Men en väldigt elak förkylning satte p för det.

  10. gorgina Says:

    Nej!!!! Du är inte för slapp. Jag anser man måste få leva lite med. Min viktkamp har hållit på i över 1år och jag skulle nog få ångest om jag inte fick lov att släppa loss ibland. Man behöver få bara vara och njuta av livet ibland med och det gör gott för själen med.
    Kampen mot övervikten sitter inte bara i maten och träningen utan hur man mår psykiskt med. Det har jag lärt mig under detta året.

  11. Susanne Andersson Says:

    NJUT! Du kommer igen när du kommer hem igen. Passa på att bara vara!

  12. Sophia Says:

    Klart du inte är slapp! Livet går i vågor och vikten lika så.
    Du ska se att när du kommer hem kommer du ha så mycket energi och glädje, att du knappt behöver tänka på vikten, utan den kommer rinna av dig 😀

    Du får inte glömma bort vad du har åstadkommit hittills och att du tränar så mycket och har bra kondition, gör att du har vunnit många hälsosamma år!

    Njut av Italien och glöm inte bort att du kan njuta av god mat hemma, LCHF mat är ju rena njutningen, hela tiden 😀

Kommentera

