På upptäcktsfärd i Italien.


Balanserandes på ett räcke med Sorrento i bakgrunden.

Jag vandrade helt utan plan och utan karta.
Upp och ner, längs med citronodlingar och med utsikt över hela Sorrento. Hittade rätt och hittade fel. Fick gå tillbaka en bit. Fick fråga efetr vägen på italienska (jag kan bara säga hej och tack, men det räckte). Jag har erbjudits skjuts och fått ett fantastiskt mottagande av en liten gammal italiensk gumma. Jag hittade en gömd liten brant stig ner till ett litet kapell som låg insprängt i berget. Jag har sett en man sova middag på en madrass och blivit utskälld av hundar. Jag har inte sett en enda turist.

Jag hade ingen aning om var jag var och det är precis det jag älskar. Att upptäcka, vara på äventyr. Ta mig fram. Överleva.

Efter dryga två timmar kom jag någotsånär rätt och fick äta en god lunch nere i Sorrento. Underbart!

Etiketter: ,

5 svar to “På upptäcktsfärd i Italien.”

  1. Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi Says:

    Åh det låter underbart härligt! 🙂

  2. Camilla Says:

    Så skönt med en semester i värmen.

    Tack för inspirationen till att börja träna mer.

  3. Running girl Says:

    Spännande med upptäcksfärd.

  4. Sophia Says:

    Vad mysigt det låter 🙂

  5. Emma Says:

    Hej det ser härligt ut. I Halmstad regnar det. Vad har du på armen?
    Emma

Kommentera

