Nu har jag bestämt mig för att sälja min vackra svarta häst.

Det känns givetvis jättetråkigt och svårt, men jag tror att det blir bäst för oss båda, för just nu är stallet nästan enbart ett stressigt måste, snarare än den njutning som det borde vara. Men vet ni någon som letar efter en fantastisk häst, så vet ni var jag finns.

(Och samtidigt som jag skriver detta, så ringer mamma och berättar att ett litet stoföl fötts hemma på gården, åh, vilken lycka!)

11 svar to “Nu har jag bestämt mig för att sälja min vackra svarta häst.”

  1. Osterberg Says:

    kan du inte lämna ut henne på foder ett år istället, så kanske du har möjlighet att komma igen i stallet om ett tag när tillvaron känns mindre stressad?

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      jag har så dålig erfarenheter utav att lämna ut på foder, sist vi gjorde så dog den hästen av förgiftning och vi fick betala alla veterinärkostnader. Det har avskräckt mig helt.
      Dessutom äger jag fyra andra hästar som jag hellre skulle jobba vidare med och som nu är inridna och redo för nya steg. Så det fick bli den svarta som får lämna mig. :/

  2. VtV Says:

    Vet precis hur du känner, har haft häst i hela mitt liv men till slut blev det bara ett ont måste och det är så trist när det egentligen är det bästa som finns. Jag lämnade ut min fina på foder men tog aldrig tillbaks honom, man vänjer sig att vara utan! Visst saknar jag hästlivet ibland men inte det ständigt dåliga samvetet…

  3. stockholmkat Says:

    Oj det var en fantastiskt fin häst. Det är synd att det ska finnas så lite tid och så mycket att göra! Hoppas det blir bra iaf!

  4. Lisa Says:

    Vilken häst! Verkligen fantastisk!
    Jag var på vippen, men blev aldrig riktigt hästbiten i mina yngre dar. Var nog för mesig och rädd, och hästen jag blev tilldelad på ridskolan hette Mc Donald och var inte stallets muntergök direkt, högg och sparkades. Men jag älskar ändå hästar, de är så vackra och har sån underbar varm och mjuk mule. Så himla mysiga djur.
    Förstår att det är ett tufft beslut du har tagit..

  5. emliscious Says:

    lider med dig vännen Att du måste sälja!
    Om det inte var så att jag hade häst hade jag velat ha honom Han är fruktansvärt vacker!

  6. Erika Says:

    Åhh nää vad sorligt. Starkt beslut. Har själv haft häst hela mitt liv. Han ser skitfin ut!

  7. frida Says:

    Gud vad tråkigt! Förstår att det är ett stort beslut. Din häst är otroligt vacker och jag önskar att jag äger en sådan någon dag!

  8. ÄtaTränaKämpa Says:

    Tack alla för era fina kommentarer, måste dock, för min kära häst skull rätta er, det är en hon! 🙂 Men vacker är hon likväl 🙂

  9. Sara Says:

    Nämen nämen! Tråkigt att höra. Men som du skriver – om du känner så så är det det bästa för er båda. Ingen annan än du vet det bäst! Hästar tar enormt mycket tid, som bara rusar iväg så fort man sätter sitt fot i stallet. Helt utan häst blir du ju som sagt inte, men jag har alltid tyckt att ni passar så bra ihop, hon den svarta fina och du.

Kommentera

