Den där vilosamma helgen…

.resulterade inte i så mycket vila, rent mentalt, utan mest fullt pådrag både fredag och lördag. Förhoppningen att vakna upp utvilad idag, grusades när klockan visade att jag sovit till klockan ett och trots det, känen rmig tröttare än någonsin.

Dock har kroppen fått vila från träning i fyra dagar. När hände det sist? Jag vet inte och jag hoppas att det kommer kännas imorgon att jag är fylld med energi och att kroppen känns långt ifrån sliten och trött. Idag hade jag bra gärna velat hoppa i mina löparskor och ge mig rakt ut i skogen och springa på vindlande små stigar, som jag gjorde när jag var barn, fast då sprang jag väl kanske inte.

Men jag hade bestämt mig för vila över hela helgen och jag vaknade på tok för sent för att hinna med någon kravlös löpning, å dte får bli nästan gång. Livet på landet har bjudit på mestadels sol, på tok för mycket mat, på tok för mycket småätande och en stor jäkla ångest inför nästa veckas vägning. Tycker det känns klyschigt med ”omstart” och ”ta sig i kragen” och liknanad,e så dte hoppar vi över. Nu blir det snarare mer fokus på målet, mer jobb med vikten.

Jag tillåter mig ingen oro kring om jag kommer klara att nå mitt mål och inte heller tillåter jag mig att tycka synd om mig själv över de val jag har gjort. Däremot skämms jag lite. Hur svårt kan dte vara, liksom? Tillräckligt svårt, visar det sig.

Näst vecka kommer bli fantastisk. Den kommer starta med löpcirkel imorgonbitti, ny kursstart därefter och en hel del nytt och fräscht i veckan. Jag kommer ha roligt, jag kommer känna mig stark på träningen och fyllas med endorfiner och maten kommer fungera kanon.

Nu packar jag bilen och åker tillbaka till civilisationen.

Kommentera

