Idag fick jag veta varför det finns krig i världen.

Det beror tydligen på personer som mig..

Ja herregud, vart ska jag börja någonstans?
Jag hade bestämt mig för att ta cykeln till stallet och där ta med min häst ut på en liten cykeltur. Jag har cyklat en del med hästar förut och tycke rinte att dte är något märkvärdigt, så länge hästen lyder, vill säga. Min häst lyder åtminstone tillräckligt för att det ska gå och vi cyklade runt lite i Ursviksskogarna och fick både en och två förvånade blickar på oss.

Så möter vi två lösa hundar, min häst är inte det minsta rädd för hundar, men jag saktar ändå ner till skritt, eftersom jag hör att ägaren, som kommer gående fem-tio meter bakom kallar på dem. De bryr sig inte dte minsta dock, men gör heller ingen ansats att komma närmar emin häst. Jag bryr mig fortfarand einte dte minsta, efetrsom jag vet var jag har hästen och hon bryr sig inte det minsta.

När jag passerar mannen säger han något till mig, och jag som fått så många positiva reaktioner hela dagen, tror att han säger något glatt om att jag är ute och cyklar med hästen och stannar till för att snacka. Men det visade sig att jag helt och hållet missuppfattat hans åsikt. Han var mycket upprörd och skälld eut mig efetr noter. För två saker. 1, för att det är personer som jag som ser till att dte blir krig i världen. Vi som hela tiden måste göra saker på andra sätt än alla andra och som inte bara kan nöja sig med att göra så som man alltid gjort och 2. För att jag inte förstr att genom att cykla med min häst hade jag skrämt hans lydiga hundar till att inte lyda och det hade kunnat leda till en katastrof ifall de hade attackerat min häst.

Jag kom inte ens på något bra svar, jag blev så chockad. Så jag cyklade helt enkelt vidare med ännu en ”sanning” att lägga i arkivet. Mycket har jag hört, men att jag har ett direkt ansvar för alla världens krig, det visste jag inte..

När vi travade förbi start och mål vid Ursvik, var det dock inte så mnga krigshatare som iakttog mig, men några, lätt chockade löpare.

Tid: 55 min
Maxpuls: 175, 86%
Snittpuls: 154, 76%
Kaloriförbrukning: 607

13 svar to “Idag fick jag veta varför det finns krig i världen.”

  1. Linda Rö Says:

    Ja det är helt otroligt vilka männsikor det finns. Man bli mållös!!! Jag kan bara säga (Tyvärr) Att sista idioten är inte född ännu!!! Men dom kan vara rätt roliga när man ser tillbaka på det!!
    *Kramar om*

  2. Träningsglädje Says:

    vilket pucko

  3. Erika Says:

    Haha vilket pucko! Jag brukar också cykla med min häst 🙂 Det ska väl vovvar och andra klara av…

  4. Osterberg Says:

    Härligt! Låte rungefär som en tant jag mötte idag som skällde ut mig efter noter för att jag gick i kanten av en åker. Såg jag inte att det var odlad mark? Jag som är uppvuxen på landet svarade snällt att jag visste att man inte fick gå på odlad mark men att denna åker inte var mer odlad idag än då höstplöjningen skedde (vilket också var sant).

    Damen gav sig dock inte och gick på om att hon minsann såg (från sin bil 30 meter därifrån) att marken var odlad och att jag som hade gått på den minsann inte kunde se om det växte något eller ej.

    Ibland blir man helt förstummad! 😀

  5. Tove Says:

    hahaha! Jag tycker det känns skönt att någon nu äntligen kan hållas ansvarig…..haha!

    nejdå….vilken knäppis:)

  6. Lotta Says:

    Knasiga människor finns det gott om. Press ignore. 🙂

  7. ÄtaTränaKämpa Says:

    Allihopa> Jag tyckte det mest var komiskt, däremot är jag lite ledsen över att jag inte kom på något svar på tal där och då. Men så är det väl alltid när man hamnar i sådana märkliga situationer. åhär i efetrhand har jag skrattat gott åt själva krigsgrejen. Tänk att lilla jag är ansvarig!

  8. Running girl Says:

    Hahaha, vilken knäppgubbe! Tror snarare att det är folk som han som är ansvarig för alla världens krig.

  9. Miranda Says:

    Usch vilken idiot!!!

  10. Anonym Says:

    Haha, förlåt men det var det LÖJLIGASTE jag läst/hört på bra länge!
    Dessutom så ska hundar faktiskt vara kopplade, oavsett hur lydiga de än är…
    Han kan ju inte veta hur folk/andra djur reagerar på hundar som gör som de vill.
    tråkigt att du inte kom på något svar på tal, men det är ju väldigt förståligt!

  11. JoHo Says:

    Men shiiiiit, hur FUNKAR vissa människor!? Jaja. Hans världsbild är ju uppenbarligen inte samma som alla andras :p

  12. Susanna Says:

    Hahaha, ja det är jobbigt med nytänkade för vissa! Och för folk som inte kan se sitt ansvar i något. Hoppas du kan skaka av dig det, han är uppenbarligen inte riktigt frisk 🙂

  13. Bloggmia Says:

    Jaha! En till sådan typ som inte kan ta sitt eget ansvar och ha hundarna i koppel om de nu inte tänker lyda?!!!!!
    HAAATAR!
    Han plockar säkert inte upp skiten efter dem heller för det är någon annans ansvar. Kanske inte någon som cyklar med en häst men säkert någon som är ute och går med en barnvagn eller liknande… *morr*

Kommentera

