En helkväll med Les Mills

Les Mills bjöd in till en härlig träningskväll i regi utav Åsa som hade gjort ett fantastiskt jobb med att rodda ihop allting. Vi körde 20 minuter vardera utav Spinning- RPM, BodyPump, Bodyjam, BodyComabt och BodyBalance. Sådana pass skulle jag alltid vilja ha, snacka om variation och motivationshöjande när man bara har 20 minuter på varje bit och då blir peppad att ge 100% hela vägen. Ett optimalt roligt träningspass för mig skulle nog vara 90 minuter långt och i form av ett blandpass. Som en enda stor träningsbuffé att äta sig igenom.

Passen leddes utav härliga Leon och Åsa. Åsa har jag ju hyllat förut, jag tycker att hon är oerhört bra. Leon var däremot en ny bekanskap och bortsett från att jag knappt förstod ett ord av vad han sa (danska är verkligen ett svårt språk), så levererade även han tre grymma ”minipass”.

Det enda som var helt nytt för mig var Bodyjam och jag som älskar att dansa, även om jag gör det hellre än bra, tycker nog att pass med hel koreografi i samma stil är lite roligare, å andra sidan är det svårt att få en så pass bra uppfattning om ett pass när man bara kör 20 minuter. Det var dock rätt länge sen jag körde något av de andra passen, så allt kändes lite nytt för mig. Jag höll på att dö under BodyPumpen då jag hade lite väl tung stång, hur mycket vikt man ska ha på hade jag tydligen glömt bort, mina biceps är ömma idag, minst sagt..

Jag blev även påmind om varför jag borde gå på BodyBalance oftare, jag måste jobba med min stelhet. Måste måste måste bli smidigare och rörligare, på riktigt alltså, jag går omkring med två betongklossar till ben = inte bra. Ska boka in BB-klass nästa vecka, det får bli ett löfte.

Tid: ca 1h 45 min
Maxpuls: 178, 88%
Snittpuls: 145, 71%
Kaloriförbrukning: 1075

Inte nog med att vi fick träna roliga pass, vi fick även så himla mycket grejer. Ett par gococo-strumpor bland annat, det blir mitt fjärde par, de är ju helt fantastiska, så dem blev jag oerhört glad över. Holistic bjöd på en hel kasse med kosttillskott och gladast blev jag utan tvekan över proteinpulvret, jag har ju varit på väg att köpa nytt ett bra tag men inte kommit mig för. Morgonen har jag spenderat med senaste numret utav Runner’s world som vi också fick igår och jag är helt enkelt oerhört nöjd med gårdagskvällen som avslutades med några glas skumpa. Med en tidig middag i magen och nästan två timmars träning efter det, så visste den skumpan vad den gjorde och min käre sambo ställde förvånat frågan ”Är du full?!” när jag ringde honom på väg hem. Så går det när man i stort sett aldrig dricker.

Roligt att träffa alla igår och framförallt ett stort tack igen till Åsa som styrt upp det hela.

7 svar to “En helkväll med Les Mills”

  1. carro Says:

    Ja, det var en supertrevlig och kul kväll!!

  2. Jonna Says:

    Men åh vilken himla rolig kväll ni verkar haft!!

    Jag har en liten fråga till dig med, ser ju att du går på olika träningsevents lite då och då.. blir du inbjuden eller är det nått du letar upp själv och anmäler dig till? Det låter så himla kul ju! *nyfiken*

  3. Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi Says:

    Åh så roligt & inspirerande det låter! 🙂 Måste ta mig för att kolla upp om det inte finns några roliga träningsevenemang här nere i Skåne också! Det verkar ju finnas en hel del i Stockholm.

  4. annastei Says:

    Jag misslyckades med att presentera mig, men det var kul att ses! 🙂

  5. Lotta Says:

    Kul att se dig igen och tack för trevligt sällskap under middagen.. 🙂 Hoppas att du hittade hem med bussen… vi fick trängas med partyglada sthlmare på tuben.. det var väl sååå dääär.. 🙂

  6. ÄtaTränaKämpa Says:

    Jonna> jag har både blivit inbjuden och letat reda på grejer själv. träningsbloggsgruppen som tessan på Spark i baken dragit igång på facebook är ett hett tips 🙂
    http://www.facebook.com/album.php?profile=1&id=1074250323#!/group.php?gid=161355219770&ref=ts

    Lotta> jag var nog lite smått berusad inser jag såhär i efterhand. För jag snackade på som sjutton med busschauffören som lät mig åka gratis hem och som egentligen int skulel gå förrän 10 min senare, menjag fick gärna hänga lite i bussen under tiden. haha. Dock var bussresan hem oerhört bekväm och jag stördes inte av några partyglada människor = skönt.

    Annastei> Du vann ju! Eller hur? vilken utbildning ska du gå på? 🙂

    Wellbeing> Det verkar ju finnas ett gäg skåningar som har lust att hitta på något, ni får dra ihop en träff som gör oss sthlmare avundsjuka 😀

    Carr> Ja, visst var det? 😀

  7. annastei Says:

    Japp, det var jag! Vill gå RPM, men just nu verkar det som att jag måste ta mig till Göteborg om jag vill göra det i år…

Kommentera

