Dagens tacksamhet:

  • Vädret! Detta fantastiska väder! Kan man annat än fyllas utav tacksamhet när man har fått spendera någon timme idag bara lapandes sol både på en varm parkbänk och på en brygga med vattnets lugna kluckande under fötterna. Jag älskar våren!
  • Jag är tacksam över tankarna som snurrar i mitt huvud och konstant bearbetar mitt eget förhållningssätt till mig själv och andra. Jag vill vara mitt bästa jag, jag vill hjälpa mg själv att vara mitt bästa jag. Jag är inte där ännu, men jag är tacksam över att processen är igång och att jag är medveten om att jag vill utvecklas och på vilket sätt.
  • Jag är tacksam över att jag är frisk, känner mig stark och inte lika stressad i kroppen som tidigare.
  • Jag är tacksam över att jag mår så pass bra som jag gör. Jag har nämnt tidigare att jag inte mådde så bra förra årsskiftet utan var inne i en ganska tung depression. Med den i backspegeln så ser jag givetvis att det har förändrat mig, på många vis, att ha mått riktigt dåligt, vissa ärr har inte helt läkt heller. Men det gav mig oerhört mycket, det var jag nog någonstans faktiskt medveten om, även då, men det är väl främst i efterhand som jag har insett hur mycket jag utvecklades och växte under den perioden. Jag är så ofantligt tacksam över att jag mår bra. (Att må bra innebär dock inte att allt är guld och gröna skogar jämt, livet är både upp och ner, att må bra för mig innebär helt enkelt en sund balans mellan upp och ner)


Det finns så mycket att vara tacksam över. Som hur solen bländar och skapar glitter i vattnet,  eller värmer mina ben där de dinglar över kajkanten, eller förvandlar grått till grönt och levande.  ÅH!

Etiketter:

Ett svar to “Dagens tacksamhet:”

  1. Cissi Says:

    Idag är jag oxå tacksam över att jag mår bra (har oxå varit inne i en djup depression), även fast jag är sjuk just i denna stund, men den förkylningen känns som en liten nätt vind om man jämför med depressionen som då skulle kunna vara en orkan! Eller nåt 🙂

Kommentera

