Firarmiddag på Nyagatan.

Det blev en lugn, men mycket trevlig firarmiddag, med den för oss, helt nya restaurangen Nyagatan på Skånegatan. Maten var god, inte fantastisk, men god och jag var framförallt förtjust i förrätten jag åt. ”Fjällröding paté serverad med en äppelcréme smaksatt med selleri och valnötter”. Så gott! Till varmrätt fick det bli ”Nyagatans Vildsvinsgryta på Svenskt brässerat vildsvin med rökt bacon, skogssvamp, västerbottenpuré samt rårörda lingon”, jag vet inte riktigt varför jag valde det, jag vet ju att jag inte är helt överförtjust i vildsvin, det är något syrligt i köttet som inte tilltalar mig riktigt. Men gott var det och vi hade en jättetrevlig middag. En perfekt firar-kväll!

Etiketter: ,

Ett svar to “Firarmiddag på Nyagatan.”

  1. E Says:

    Hejsan. Fört måste jag säga- tack för en inspirerande och bra blogg. Jag har precis startat min blogg. Jag har en kategori som heter äta träna kämpa. Fick det från dig, det är en så peppande ord, som låter så bra när man säger de för sig själv. Hoppas det är okej!

    Du är så grym!! 🙂
    //E

Lämna en kommentar