Middag med nytt pannkaksrecept.

En enkel middag med stekt kyckling och den underbara palsternackspurén, som jag redan talat mig varm om. Men, jag var egentligen inte sugen på det, jag var sugen på pannkakor kom jag på. Så jag rotade runt i kylen och insåg att jag inte hade någon mjölk. Googlade runt på alternativ pannkakssmet och hamnade här, där jag läste ett tips om att byta ut ut den vanliga mjölken mot kokosmjölk. Så, jag gjorde det och eftersom jag aldrig har vanligt vetemjöl hemma, så använde jag rågmjöl och kornmjöl istället. Nåja, det blev kanske ingen optimal kombination, men jag tror på koksmjölken. Bra tips för laktosintoleranta som inte gillar soya/havredryckssmaken i pannkakor.

Tallriken ni ser ovan, med någon pannkaka, bra och ananas står i kylen. Efter att ha provsmakat några misslyckade pannkakor, kände jag mig inte alls lika sugen. Så jag skar upp lite ananas istället och åt bara det. Mycket godare i slutänden.

Etiketter: , ,

Kommentera

