Jag älskar..ALLT!

Ni får ursäkta den något euforiska rubriken. Men just nu, precis efter ett utomordentligt bra träningspass, rusar det ohälsosamt mycket endorfiner runt i min kropp.

Jag blev taggad av att köra ett pass ganska enabart fokuserat på MarsUtmaningen, det kändes roligt och lite annorlunda mot hur jag annars planerar (snarare inte planerar) mina pass. Jag ville hålla till inne i gruppträningssalen men det skulle dröja en halvtimme innan den blev ledig, så under tiden fick det bli lite kondition. 20 minuter på crosstrainern som uppvärning. Men gud vad uttråkad jag var. 20 minuter gick låångsamt.

Bytte till ett löpband och bestämde mig för att bara göra som det kändes. Ursprungstanken är nästan alltid ”lugnt och inga krav”, men det slutar alltid med att jag pressar upp tempot. Idag var benen lite tunga i början, men sen började de flyga av sig själv. Det var en underbar känsla. Jag är så ovan vid att bara springa korta stunder 10-20 minuter gör jag ju aldrig annars, men inne på gymmet så blir det kul. Då vågar jag öka farten lite också, eftersom jag inte behöver räcka lika länge. Började på 8 km/h och slutade på 12 km/h. Kul att springa snabbt!

Tid: 10 min
Sträcka: 1,54 km
Tempo: 6:30 min/km
Hastighet: 9.24 km/h
Maxpuls: 184, 91%
Snittpuls: 164, 81%
Kaloriförbrukning: 135

Sen var det dags. Salen var tom. jag var ensam med mitt lilla planeringsblock. Jag kände mig tagga doch redo.
Jag la upp passet osm följer:
10 armhävningar, 20/30 utfall, 1 min slag/sparkar, 1 min plankan (30 s på tå, 30 s på knä), 5 burpees och 1 minut hopprep.

Jag körde igenom cirekeln i ett kör, utan vila, sedan en minuts vila/vattendrickande och så på den igen. 6 varv blev det, även om det blev riktigt jobbigt på slutet och svetten rann.  På slutet ökade jag på med utfallen och med armhävningarna så att jag skulle bli klar med dem idag.
Resultatet för dagen blev:
Armhävningar 70 st varav 23 på tå (vilket ger 300 armhävningar totalt med 30 på tå. I mål!)
Plankan 6 min varav 3 min på tå (vilket ger mig totalt 24 min varav 5 på tå)
Utfall 170 stycken (vilket ger mig 250 st, i mål!)
Burpees 31 stycken (vilket ger mig 200 st, i mål!)

Tid: 45 min
Maxpuls: 181, 89%
Snittpuls: 161, 79%
Kaloriförbrukning: 583

Etiketter: , , , , , , ,

5 svar to “Jag älskar..ALLT!”

  1. JoHo Says:

    Åh, den där känslan är ju oslagbar!! Heja du! 😀

  2. Beckis Says:

    Körde också MU-pass tidigare idag. Blev förvånad över hur jobbigt det var att ”bara göra lite armhävning och sånt i väntan på att klockan ska gå” och hur kul det ändå var. Efteråt var både armar och ben sega med spagetti-känsla. Härligt! Är inte helt i mål med det än, men nära. Räknar med att bli klar imorgon. =D Bra jobbat!

  3. Träningsglädje Says:

    visst är det kul med sådana där egenplockade pass!!!

  4. MiniZillen Says:

    Du är så duktig! Å ger så mycket inspiration..din blogg får mig att verkligen TRO på att jag kommer att klara av att gå ner i vikt och att jag en dag kommer att tycka om att motionera!!! Hejja dig!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Åh, jag blir så glad av sådan ahär kommentarer!
      Dte är klart du kommer klara det, och jag lovar att träningen blir roligare ju mer du tränar. Man liksom lär sig att älska det. Haha. 😀
      Hejja dig!

Kommentera

