Dagens tacksamhet:

Dagens tacksamhet var ett stående inslag på bloggen i höstas. För att inse hur mycket jag har att vara tacksam över tänkte jag införliva den fina traditionen att avsluta dagen med några saker jag varit extra tacksam för idag. Alla som vill, gör idén till er, det är ett fint sätt att avsluta dagen på, att fokusera på att det fina man har.

  • Idag är jag tacksam över att jag har hunnit med flera viktiga saker, men inte känt mig stressad undertiden. Jag gav mig tid att njuta.
  • Jag är tacksam över att jag hela dagen har ätit enligt lagom-mättnad principen. Även om jag velat äta mer, så har jag nöjt mig och insett att kroppen inte ber om mer, det är hjärnan som gör det. Så vill jag leva resten av mitt liv!
  • Jag är tacksam över att när jag kom hem från min ridtur, så hade en vänlig själ mockat min box, den vänliga själen kommer förmodligen hjälpa mig en dag i veckan framöver och då ge mig mer egentid och min häst mer kärlek och gos. Underbart.
  • Jag är tacksam över att jag vågar erkänna att jag ibland känner mig liten och inte stark och perfekt. Att jag ibland känner att jag inte räcker till.
  • jag är tacksam över att jag har sånt fint nätverk av människor runtomkring mig, både familj, nära vänner, min kärlek och alla omtänksamma bloggläsare som peppar, ger mig kärlek och värme och bara finns där, även när jag känner mig halv.
  • Jag är tacksam över att jag är frisk och att kroppen känns pigg och glad.
  • Jag är tacksam för att det nu är helt tyst och stilla här och jag precis ska krypa ner i sängen, där det redan ligger en sjukt snygg man och väntar på mig.

Godnatt!

Etiketter:

5 svar to “Dagens tacksamhet:”

  1. Marita Says:

    Att vara tacksam för det du har kommer du långt på o mer bra saker händer.

  2. Li Says:

    Det är ofta man glömmer att reflektera över här och nu.
    fina saker att vara tacksam över *nickar*

  3. kroppstransformation Says:

    Underbart inspirerande
    och förändrande. Att vara tacksam och uttrycka det gör, enligt den obevekliga attraktionslagen, att du drar till dig fler saker att bli tacksam över.
    Den som har mycket får mer och den som inget har att vara tacksam för, får mer att vara missnöjd över.

    Och btw, igår blev alla hästarna verkade, hela gänget var här
    och unghingstarna blev dessutom avmaskade.

    Stillheten är underbar och jag njuter av de vita vidderna.
    Kramar från ett snöigt Roslagen.

  4. kroppstransformation Says:

    Det blev en lite slarvig förklaring.. så här skulle jag ju ha skrivit:

    Den som uttrycker mycket tacksamhet,
    får mer att bli tacksam över
    Den som uttrycker mycket missnöje
    får mer att vara missnöjd över.

    Det är attraktionslagen i ett nötskal.
    Du drar till dig det du är fokuserad på,
    oavsett om du vill ha det eller ej.

    Kramar till oss alla ❤

Kommentera

