Röd linssoppa, som ni bara måste testa!

20100320517

Jag har nog aldrig ätit linssoppa förut, förmodligen har det låtit för ”tråkigt” och inte tillräckligt intressant för att testa, så när den här soppan tillagades i lördags, fick jag världens chock av hur gott det var.

Ni måste testa!
Inte bara gott, enkelt att göra också. Receptet står min ”moster” för.

Fräs en gul lök, riven vitlök samt riven färsk ingefära i en kastrull.
Häll över en burk krossade tomater, en burk röda kokta linser och en burk kokosmjölk.
Värm upp, kryppa med salt och eventuellt en gnutta curry.

Avnjut med valfri topping, (vi hade exempelvis lite färska grönsaker och feta ost till).

Fantastiskt gott!

Etiketter: , , ,

4 svar to “Röd linssoppa, som ni bara måste testa!”

  1. Naughtyn Says:

    Vad spännande! Det receptet måste jag helt klart prova – jag har liksom du avfärdat linssoppa med att det är tråkigt, men det där lät gott!

    Jag har för övrigt nått min målvikt nu och lagt upp lite nya (förhoppningsvis inspirerande) före/efter-bilder. Tack så hemskt mycket för dina peppande kommentarer hos mig!

    *pepp-kramar*

  2. Running girl Says:

    Jag älskar röd linssoppa. Jag har gjort efter ett liknande recept och kryddat med röd curry och skippat tomaten. Det är supersoppa!

  3. firefightlover Says:

    Jag rekomenderar den oxå, ljuuuuvlig, åt den på en restaurang i Enskede. Underbar!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Haha, LINA!
      Dte tar mig alltid en stund innan jag fattar attd te är du som spökar, även om ”firefightlover” borde fått mig att fatta på en gång, men inte 😀

Kommentera

