Förvirrat snabbpass på gymmet – check.

Från stallet, en härlig ridtur i dagsljus – på kvällen, till gymmet, på mindre än en kvart. Jo, jag bytte om däremellan.

Men väl på gymmet blev det tvärnit redan i receptionen där både min sambo och en god vän stod. Jag har väl aldrig hört så mycket snack om glass på en och samma dag tidigare. Herregud, det är inte vad jag behöver prata om just nu. Bort med glasstankar, in med svettfokus, tack.

Hade tänkt börja passet på ett löpband och sen lite spontant köra styrka, med fördel utfall, armhävningar, plankan och burpees, allt för MU. Nu var ju alla bra löpband upptagna när jag väl kom in på gymmet, så jag började med armhävningar. 5 på tårna, först och frmst. Inte tokigt alls, de är inte ritkigt lika djupa som armhävningar ska vara, men man måste ju börja någonstans.

Jag fick ihop 2 min i plankan, 1 på tårna och 1 på knä. 30 armhävningar varav 5 på tå. 20 utfall och 10 burpees. Sen fick det bli lite axlar och triceps. Inte helt genomplanerat pass.

Tid: 30 min
Maxpuls: 158, 78%
Snittpuls: 111, 55%
Kaloriförbrukning: 175

Så äntligen var ett löpband ledigt. Jag drog igång i ett lite högre tempo och det kändes bra, både för pulsen och benen, men så kom den smygande känslan igen, håll. Va fasen! Jag har ju aldrig fått håll förr och nu två gånger i rad? Det var så illa att jag fick avbryta löpningen, sänka tempot, höja lutningen och sedan gå resterande tid.

Tid: 20 min
Sträcka: 2,1 km
Maxpuls: 168, 83%
Snittpuls: 153, 75%
Kaloriförbrukning: 235

Inget superpass med pumpande puls, men ändå helt okej. Jag är nöjd, men inte hänförd. När jag kom hem ställde jag ig vid spisen, slängde ihop den här underbara pastasåsen igen och tillsammans med färsk pasta blev den ljuvlig. Prova, tar 10 minuter att göra och är sjukt gott!

Etiketter: , , , , , ,

4 svar to “Förvirrat snabbpass på gymmet – check.”

  1. Karoline Says:

    Vad är det för häst du har? ras tänkte jag. den ser så liten ut, men samtidigt så grov…. jag blir nyfiken!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Hon är inte så liten som bilderna kansle tycks påstå, 160 cm är väl varken eller. 🙂 en frieser är det!

  2. Karoline Says:

    svar igen: jahaa! ja det förklarar ju en del. 🙂 jag tog hand om tre friesers en sommar när de stod i stallet jag hade min häst i. mycket trevlig(a) hästar/ras! de användes dock mest till körning, men du rider bara va?

  3. Alis Says:

    Så fort du börjar få hållkänning; knyt samma sidas hand (ett tag sprang jag ständigt runt med en sten, som låg skönt i handen…) och tänk på hur du andas, dra ner på tempot lite och fokusera, så brukar det släppa efter ett tag. det kan ju vara så att du drar iväg i ett för högt tempo för snabbt.

Kommentera

