Dagens första träninspass: Studier på trappmaskin

Jag lär mig verkligen tio gånger bättre när jag rör mig samtidigt som jag pluggar. Skulle jag sitta och läsa en timme i min psykologibok hemma, finns en viss risk att jag skulle somna efter en halvtimme. Men nu håller jag kroppen vaken med annat samtidigt som jag kan läsa i lugn och ro.

Det var för övrigt grymt skönt att vara tillbaka på gymmet igen.

Trappmaskinen fick bli dagens pluggplats.
Maxnivå och 60 minuter stod på schemat.

Sagt och gjort.

Tid: 60 min
Maxpuls: 141, 69%
Snittpuls: 125, 62%
Kaloriförbrukning: 488

Ikväll ska jag tillbaka till samma gym, för ett ”riktigt” tränigspass. Härligt! Men först ska jag till stallet och rida i solen, åhh!

Etiketter: , ,

2 svar to “Dagens första träninspass: Studier på trappmaskin”

  1. carin Says:

    Hej du!

    Först och främst – jag följer din blogg regelbundet och är grymt imponerad – bra jobbat – du är en stor inspiration! 🙂

    En annan fråga – som du kanske tycker är märklig – inser att vi är lika långa och nästintill lika stora (du är dock mindre än mig, and counting!).. Jag ska iallafall på bal inom den närmaste tiden och jag tänkte att du kanske har en balklänning som du vill sälja/hyra ut för en helkväll på riddarbal? 🙂 Eller att du kanske vet något ställe i Sthlm som har snygga klänningar för lite storlekar?

    Tack och bock och ledsen om frågan var alldeles för fräck! 🙂

    Carin

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      den är inte alls fräck, snarare jättekul att du vågade fr.ga!
      Jag har ett gäng klänningar, många har jag tyvärr redan sålt. Jag vet dock inte hur uppklädd man bör vara på riddarbal? Jag ska kika runt och mailar dig!

Kommentera

