Utvärdering av vecka 30 (v. 10) samt MarsUtmaningen so far.

Efter den strålande vecka 29, så började inte vecka 30 sådär toppenbra. Kanske var kroppen lite tröttare än jag trodde, kanske slarvades dte med sömn, kanske var dte dålig tajming, eller så är dte bara så med livet ibland, att man har sina upp och nergångar. Jag vet inte vad man ska säga mer om veckan, än att den varit lite ”berg och dal”-aktig när det kommer till både mat och träning.

Att helgen invigdes med en förkylning var under omständigheterna inte så konstigt. Desto bättre att veckan fick avslutas med en spontantripp till Åre som bjöd på skidåkning och mycket gott sällskap. Det gör att veckan liksom fick en ordentlig strålglans, trots allt! När jag ser tillbaka på den här veckan kommer jag förmoldigen bara minnas den roliga resan och inte de mindre roliga dagarna innan.

Tack vare skidåkningen blev det 8 timmar och 26 minuters träning i veckan. Tre dagars vila och fyra dagar med träning.

Måndag: VILA, Ridning

Tisdag: Spinning 55 min, Armhävningar 40 st, Plankan 3 min

Onsdag: VILA, Ridning

Torsdag: Boxning PT-pass 55 min, Löpning 2 km, 14 min, Promenad 1 km, 10 min

Fredag: VILA

Lördag: Skidåkning 3,5 h, Plankan, 8 min, Armhävningar 80 st

Söndag: Skidåkning 2,5 h

Hur går det med MarsUtmaningen då?
Om vi räknar med dagens promenad så ser det ut såhär:

Utmaningen:
10/15 träningspass
160/300 armhävningar varav 0/30 på tå
13/30 min i plankan varav 0/10 på tå
20/250 utfall
57/200 burpees
28,7 /70 km
1/ 2 nya träningspass

Rent spontant så kan man väl säga att jag får lägga i ett kål med utfall, burpees och mina kilometer, resten ligger jag väl ganska okej i fas med. Sen var det de där nya recepten som ska testas. Har ni några roliga recept att dela med er utav? Jag tror jag ska testa någon soppa, jag är dålig på att göra soppa, men det är ju hur gott som helst när det väl är gott.

Några av er har ju redan rapporterat hur det går, men fler får gärna dela med sig, nu har vi ju kommit halvvägs.

Hur känns det? Vad är svårast respektive lättast?

Etiketter: , ,

11 svar to “Utvärdering av vecka 30 (v. 10) samt MarsUtmaningen so far.”

  1. Therese Says:

    Jag är en av de som smygläser din blogg, dvs jag läser ofta men lämnar aldrig några spår efter mig. Nu tycker jag dock att det är på tiden att jag berättar vilken inspirationskälla du är. Du är ju superduktig. Imorrn ska jag faktiskt ta mig iväg och träna. Tack för att du delar med dig!

  2. Running girl Says:

    Så här går det för mig:
    11/15 träningspass á 30 min
    241/300 armhävningar
    0/30 min i plankan
    250/250 utfall
    43/200 burpees
    117/70 km
    0/2 nya träningspass

    Lättast är km tycker jag och svårast är burpees och nya träningspass. Jag vet inte om jag kan hitta några nya träningsformer som finns tillgängliga här som jag inte redan har testat.

  3. Anonym Says:

    Ligger riktigt bra i fas, och lite före på vissa delar. Se min halvvägsutvärdering http://sparrismarris.wordpress.com/2010/03/15/15-mars-halvvags/
    Och hoppas blir frisk och kommer igång med träningen ordentligt igen!

  4. Johanna Says:

    Det jag tycker är svårast just nu är de eländiga burpeesarna. Det är som Träningsglädje och du skriver – man är inte bra på det, man undviker det gärna. Suck. Sen har jag sjukt svårt att hitta på vad för ny träning jag ska pröva, det står bara still i huvudet!

    Passar på att tipsa om ett fiskrecept jag prövade på som blev verkligen JÄTTE!gott, det finns här: http://mormorsplommonmarmelad.blogspot.com/2010/03/upprattelse.html
    Angående soppa åt jag gratinerad löksoppa igår, så det rekommenderar jag varmt! Annars är det här min favorit alla kategorier! http://mormorsplommonmarmelad.blogspot.com/2010/02/basta-broccolisoppan.html

  5. Camilla Says:

    Veckan började bra, men helgens planerade upphämtning av styrke-delarna grusades av att jag vaknade 4 i lördags med jätteont i halsen, så nu sitter man här och snörvlar och ser dagarna rusa iväg utan träning… 😦
    Nåja det är ju 2 veckor kvar och antal pass ligger bra till, liksom kilometrarna, å själs-bitarna, å nya recept (avklarat!)!

    Min favorit matblogg är Matplatsen, testa hennes Hummer & Krabbsoppa: http://www.bloggfamiljen.se/2010/01/09/hummer-krabbsoppa/

    11/15 träningspass
    40/300 armhävningar
    4,5/30 min i plankan
    40/250 utfall
    0/200 burpees
    37,8/70 km
    1/2 nya träningspass

    Känns frustrerande att vara förkyld… å svårast är det att ta tag i burpees, lite rädd för dem…, men så fort jag blir frisk MÅSTE jag sätta fart!
    Annars är det superinspirerande att ha utmanings-mål att träna mot och inspirerande att så många andra också kämpar på! Bra jobbat! 🙂

  6. Malin Says:

    Låter som om ni haft en toppenhelg!
    Själv är jag ganska nöjd med hur mina resultat har blivit. Ligger visserligen lite efter när det gäller kilometrarna men nu är det äntligen mer barmark att springa på så…
    Sedan var det dessa älskade, hatade burpees. Där har jag en del att ta igen.
    Har testat flera nya recept, däremot har jag haft svårare än jag trodde med nya råvaror. Äter tydligen väldigt varierat redan.
    Som en helt oplanerad bonus har jag märkt att jag överlag skaffat mig betydligt bättre matvanor.
    Vad gäller soppa är min favorit majssoppa med generösa mängder spiskummin och purjolök.

    Tack för ditt fina initiativ! Hoppas du orkar och vill ge oss fler utmaningar framöver!

  7. Li Says:

    En soppa som är HELT underbar är en tomatsoppa som jag brukar göra!
    Den är superenkel! Du steker lite purjo i en kastrull på medelvärme, har sedan i en burk/kartong med passerade tomater och låter det koka upp, släng i en buljongtärning.
    Under tiden buljongen kokar in så tar du och fixar lite creme fraiche med pressad vitlök i(så mycket du vill ha) sen har du i det när soppan serveras och tar något gott bröd till -om det är mjukt bröd kan det doppas i soppan,
    smaskens!
    Räknar du ridning som vila?
    heja på!

  8. Jessica Says:

    Jag ligger till såhär just nu:
    Marsutmaningen -just nu
    Antal km: 56/70
    Armhävningar: 73/300
    Burpees: 2/200
    Nya pass: 1/2
    Plankan: 7/30 min
    Situps: 120/400
    Träningspass: 11/15
    Utfall: 95/250

    Burpeesarna är svårast 😦

    Jag tror och hoppas att jag kommer att klara marsutmaningen. Jag faller nog på burpeesarna om jag inte klarar mig.
    Förresten åt jag en näve (!) lakrits igår. Var och hjälpte min mamma med datorn och hon slängde fram lakrits på bordet – glömde helt enkelt bort mig. Men jag förlåter mig själv 😉

  9. Anna Panna Says:

    Hej hej,

    Just nu är jag sjuk men jag ligger iaf hyfsat bra till. Några delar som ser sämre ut, men ändå… =)

    9/15 träningspass

    148/300 armhävningar varav 16/30 på tå

    5/30 min i plankan på tå

    186/250 utfall

    40/200 burpees

    35/70 km

    1/2 nya träningspass

    1/2 nya recept

    0/2 nya råvaror – svårt har ätit det mesta tidigare

    2/4 30 minuters egentid.

  10. Sara Says:

    Hemma efter semestern och så här går det för mig i Marsutmaningen:

    Antal pass: 7 av 15

    Plankan på tårna: 11 av 30 min

    Utfall: 240 av minst 250

    Armhävningar: 110 av 300 varav 90 på tå.

    70 km på valfritt sätt: 35 km

    Nya pass: 0

    Ny maträtt: 0/2

    Nytt recept: 0/2

    Egentid: 2/4

    Borde öka tempot med träningen och det borde bli lättare nu när man är hemma igen. Tyckte dock det gick rätt bra att träna på semestern, massor av trappor att intervall träna i fanns det 🙂

  11. Pärlan Says:

    Jag har totalt glömt bort MU… Har haft så mycket problem inom familjen som jag har varit tvungen att ta tag i, så jag har ingen som helst tid till mig själv! 😦 Mår inte så jättebra heller och får massa stress-symptomer. Men jag hoppas att du kommer ha en april-utmaning! 🙂 Så får jag hoppas att allt inom familjen har lugnat ner sig så jag kan anta den utmaningen. 🙂 Kram!

Kommentera

