Lunchträning – check.


Dagens outfit.

Jag ska på dans ikväll, men ville få in lite mer träning idag. Eller, egentligen behövd ejag plugga och min tunga psykologibok får mig att somnanär jag sätet rmig med den. Hur lösa detta?
Plugga på gymmet!
Jag vet att vissa blir provocerade ( 😉 ) av att se folk läsa böcker och liknande på konditionsmaskinerna. Jag kan förstå grundtanken, men, som sagt, jag sitter hellre på en cykel och läser, än på en köksstol. Jag kanske inte håller den högsta fart jag skulle kunna, men då passar det också att lägga in ett sånt ”pass” dagar man vill ha låg intensitet och kanske köra på lite längre.
På plats på trappmaskinen, med psykologiboken redo.

Jag hoppade upp på trappmaskinen, den är helt ny på gymmet, de gamla var hopplösa. Den här var dock en aning trög, jag vet inte om jag kanske inte trampade igång den tillräckligt, eller om den är trög för att den är ny? Men jag hade på högsta nivån, och visst, jag fick trampa på, men inte som jag är van vid.

Jag vet inte om det är något fel på gymmets a/c, eller om jag bara börjat svettas sjukt mycket vid låg puls, men efter en timme var jag sjukt svettig, det rann!

Tid: 60 min
Maxpuls:  139, 68%
Snittpuls: 121, 60%
Kaloriförbrukning: 465

Etiketter: , ,

8 svar to “Lunchträning – check.”

  1. Alis Says:

    Man svettas mera när man håller ett lägre ”ligga-och-nöta-i”-tempo 🙂

  2. therese Says:

    Riktigt snygg! Jag svettas också som en gris på gymmet =)

    Man kan visst det läsa vid cyklar eller dylikt!

  3. Alis Says:

    Jag vet inte varför det är så, det kan ha att göra med att vi svettas för att inte bli för varma, som vi blir när hjärtat pumpar på och blodet pumpar runt i snabb takt… Men vid intervaller så stiger vi i intensitet och så lugnar vi ner oss etc… så då hinner vi inte svettas.. Hahaha nä jag skojade. jag vet faktiskt inte. det är en cykelinstruktör som säger att vi svettas mer vi 60-70% av max puls- träning.

  4. annie Says:

    Vad är det du pluggar? 🙂

Kommentera

