Maxtest utan tryck.

Jag fick det gjort.
Idag kändes det så. Att bara göra, inte var det särskilt roligt och inte var det särskilt energifyllt, men jag fullföljde. BRA!

För att äta lite kilometrar gick jag till och från gymmet, något jag borde göra oftare eftersom jag bor så nära.
Passet idag var ett hopkok av olika övningar. Jag började med 15 minuter på cykeln och försökte strukturera upp vad jag skulle göra. Träffade för ovanlighetens skull två goda vänner på gymmet och det var ett sånt där pass när tiden rann på utan att jag fick något gjort. Fokus!

Jag var rädd inför mina burpees. Rädd. Jag ville inte sätta igång. Prestationsångest blandat med allmän ansträngningsångest tror jag, haha. Men så tillslut satte jag igång och jag kände direkt att mentalt var jag intladdad för maxtest, inget pannben, inget jävlar anamma. 37 blev det. 37 stycken som varken var särskilt tekniskt korrekta eller supersnabba. Jävla latmask idag alltså! Men jag är ändå nöjd. Jag gjorde det. Utan kämparglöd, men jag gjorde det.

Sen var det dags för plankan. På tårna är jag svag, på knä är jag stark. jag piskad emig i ynka 30 sekunder på tå och fortsatte direkt med två minuter på knä. Helt okej på knä, grymt klent på tå. jag är ändå nöjd med mig själv. Jag fullföljde.

Efter lite styrka utav överkroppen fick dte hela avslutas med 15 minuters löpning på löpbandet. Ett märkligt pass. Mycket ofokuserat.

Sammanlagt, med promenaden till och från gymmet, fick jag idag ihop:
81 min
10,8 km
2,5 min i plankan (maxtest)
37 burpees (maxtest)

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

