Hjärnans sötsug.

Så, nu har jag hjälpt en god vän att flytta hela sitt bohag.
Liten parantes på det är att för några år sedan skulle jag tänkt ”Åh vad jobbigt”, nu reflekterade jag snarare kring hur ”ojobbigt” det var. Bara lite att bära, inget värre än så. Vilken härlig känsla! Tänk vad många saker jag har struntat i på grund av ”Åh vad jobbigt”-känslan.

Nu blir det gymmet, ett maxtest i plankan och burpees ska utföras och sen har jag hela gymmet som lekplats där jag kan göra vad helst jag behagar! Ser fram emot det.

Dag två på marsutmaningen och gårdagen var jag ovanligt sugen på allt som skulle kunna falla in under kategorin ”Godis”. Jävla hjärnspöken, försvinn, Jag vill inte ha godis. (På neuropsykologin fick jag idag förövrigt lära mig att hjärnan står för 25% av kroppens energiförbruning i vila. Det är mycket!)

godis

9 svar to “Hjärnans sötsug.”

  1. Åsa Says:

    Hoppas att det gick bra i gymmet. Träning brukar kunna övervinna sötsug. Tack för fina ord på min blogg.

  2. Blod, svett och tårar Says:

    Den där bilden bidrar ju verkligen till att sötsuget försvinner… 😉 Känns skitkul att ha kommit igång med marsutmaningen. Bra initiativ! =)

  3. Running girl Says:

    Igår köpte jag både godis och en tårtbit. Jag åt upp tårtbiten, men godiset ligger kvar i skåpet. Det känns faktiskt bra att det ligger där och inte i min mage.
    Visserligen är jag ju inte med i matdelen av utmaningen, men jag funderar på att ändå minimera intaget av onyttigheter denna månad. Inget förbud, bara eftertanke, eller innantanke. 😉

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med mina träningspass som är kortare än 30 min. Jag körde ju tex simning i 20 min igår och idag sprang jag i 27 min. Det känns lite trist att inte få räkna dessa pass, men jag tror nog jag kommer upp i 15 st 30 minuterspass ändå.

    Jag följer ju ett träningsprogram så det är därför jag inte vill köra längre än vad det föreskriver. Egentligen skulle jag ju nämligen ha kört simningen först igår och sen kört löpningen direkt efteråt. Men, men…

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Mia, om du vill räkna dina pass även om de är under 30 min, gör det, du vet ju bäst själv vad som är ett träningpass för dig! 🙂
      Du kan ju välja att låta två korta pass, räknas som ett helt?

  4. Maria Says:

    Vet du vad, din mars utmaning inspirerade mig att göra en likadan anti-godispakt. Tack för motivation:P

  5. Karin Says:

    Om man tänker på allt kemikaliskt och näringsfattigt som de tillverkar de där godisarna av brukar suget försvinna. Tycker jag i alla fall.

    Lycka till med marsutmaningen!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag brukar försöka med det, nu är det ju inte så ofta som jag faktiskt är godissugen, eller som jag verkligen äter godis, men just de där ”Vet du vad godis innehåller!?” verkar dessvärr einte alls bita på mig, haha.

Kommentera

