Dagens underbara middag:

När vi var hemma i helgen had epappa slaktat några av hans fina Highland Cattle och han delade ut kilovis med köttfärs åt oss. Jag köper väldigt sällan annat kött utan äter helst kött från pappas kossor. De har levt hela livet ute i  stoora hagar, vid havet och fått leva helt naturligt. De är mer vilda än tama. De har inte fått några konstiga tillsatser i sitt foder och de har hela livet haft ett värdigt liv. Fått föda sina kalvar naturligt, avvänja dem själva och mått bra. När pappa väljer att slakta några så gör han det själv. Han skjuter dem under lugna, vana förhållanden och de får alltså ett värdigt slut. Därför älskar jag det här köttet och äter det med glädje. Om vi nu ska äta kött, så borde alla köttdjur få ha det såhär som de här korna har haft.

Köttet i sig är som en blandning mellan ko och älg och väldigt fettsnålt. Kompakt om man inte vet hur det ska tillagas, men annars, oerhört gott.

Kvällens middag stod min sambo för och HERREGUD vad gott det var. Han gjorde köttbifar och potatismos med sås på skyn, lingonsylt och ärtor. Det var en sån där gång då man önskade att aldirg bli mätt, för man ville få fortsätta äta.

Åh, vad gott det var!
Älska mat.

Etiketter: , ,

3 svar to “Dagens underbara middag:”

  1. Plommonet Says:

    OJ, vad avundsjukt jag blir! Bara tanken på så fint kött och den djurhållningen gör mig alldeles glad. Lite mer exakt VAR bodde din pappa sa du? 😛 (och om det saknas en ko inom en snar framtid är det inte jag. ;))

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Jag skulel vilja se den som lyckades tjuva en ko därifrån, de är som sgat inte tama och har väääldigt långa horn. haha! 😀

  2. Pärlan Says:

    Åh, gud vad gott det såg ut! Jag älskar också mat. Och det är en sån skön känsla, att vara sugen på massa goda maträtter istället för att sukta efter choklad och godis. Eller ja, det gör jag ju också. Men mycket oftare nu när jag är hungrig så känner jag mig så sugen på mat istället. 🙂

Kommentera

