Snöskottning, den nya heta träningsformen.

Jag kanske inte delar min PT:s förtjusning, men snöskottning är utan tvekan bra träning.
Efter en timme hade en knapp tredjedel av verandan uppenbarat sig under de massiva snömassorna. Vilket slit det var! Svetten ångade om mig.
Jag tog på mig pulsklockan, dels för att hålla tempot uppe för att kunna räkna det som träning och för att det är lite roligt att kolla pulsen efteråt.

Tid: 120 min
Maxpuls: 164, 81%
Snittpuls: 130, 64%
Kaloriförbrukning: 1072

Fick sällskap av en prickig hund som tyckte att det var väldigt besvärligt att ta sig fram i den djupa snön.

Fick även sällskap av en älg (om ni kan se den på den dåliga bilden). Dessvärre blev han rädd och sprang iväg ganska fort, hästarna såg dock inte det minsta förvånade ut över sällskapet i hagen. Vem vet, han kanske kommer och smakar hästmat ibland.

Etiketter: ,

Ett svar to “Snöskottning, den nya heta träningsformen.”

  1. Miranda Says:

    Det var ju skitbra! Bättre puls än vad man fixar på ett spinningpass ju!

    Förresten, har halsbandet kommit fram?! 🙂

Kommentera

