Säg hej till min mamma..

Idag berättade min fina mamma att jag hade inspirerat henne till att också starta en egen blogg och där dokumentera sin resa ner mot en hälsosammare vikt.

Hon är lite ny i det här och jag är så stolt över henne, kan ni inte kika in och ge henne lite uppmuntrande tillrop? Min mamma har givit mig min kärlek till orden och den skapande-ådran som alltid finns inom mig och det syns på hennes blogg att orden tycker om henne.
Hon har redan gått ned 2,4 kg och har skrivit kloka, ärliga och ”nakna” inlägg om sina tankar och känslor kring sin övervikt och sin kamp.

Det är trögt med vissa saker.
Trögt att ändra svårhanterade beteenden
t ex det där med sug
det kastar sig över mig och jag kan inte värja mig.
Jag bara MÅSTE HA NÅT att stoppa i munnen
just då är jag inte riktigt talbar eller resonemangsintresserad
kanalen är för tillfället blockerad..
Man behöver inte äta hela tiden
man behöver inte ge efter för sug
man kan bara titta på det
och fundera på vad för tanke som satte igång det
Allt det vet jag, men jag har inte kommit på någon strategi än
hur jag ska tänka och bemöta det. förbud funkar absolut inte. Alternativa, nya obanade tankebanor behövs och jag kommer att hitta dem.

Hälsa på henne här och gör både henne och mig glad.

Etiketter:

2 svar to “Säg hej till min mamma..”

  1. L. Says:

    sv: jättefina jaa, tyvärr har vi inte stadium här var jag bor, men jag ska försöka hålla utkik efter dem 🙂 förrresten måste jag säga att du och din blogg är otroligt inspirerande! tittar in här varje dag även om jag inte har kommenterat innan! 🙂

  2. kroppstransformation Says:

    Och OM jag är stolt över DIG?!!!
    Du kan inte ana 🙂
    Och vet du hur inspirerande du är också!
    Jag följer dig med spänning och intresse
    och blir upplyft och glad
    Wooooohoooooo

Kommentera

