407 utfall senare är benen ganska möra.


(Mer gult på gymmet! Åh vad fin man är i den här underbara färgen, här en dri fit topp från Nike)

Nu har jag hämtat mig lite efter dagens maxtest.
Vad är det för dunderben jag har egentligen?
Med tanke på att de har gått och burit omkring på en nästan 30 kilo tyngre kropp, så är det kanske inte så konstigt att de har blivit väldigt starka, men ändå.

Roligt på dagens pass var att min sambo äntligen förnyat sitt Sats-kort och körde sitt premiärpass idag. Kul! Han är lite av en sån där naturbegåvning och odlar muskler som en annan odlar typ depåer (annat finare ord för fett, haha).

Efter att vi hade värmt upp i 5 minuter på roddmaksinen, så tänkte jag att det var lika bra att sätta igång med utfallen på en gång. För att ha det gjort liksom. Jag trodde att jag nog skulle klara 100 stycken. Jag har ju rätt starka ben. Så jag siktade på 150, så skulle jag få pressa ur det sista ordentligt på slutet. Efetr 80 började dte svida lite i benen och dte började kännas lite jobbigt. Men 150 gick utan värre känningar än så och jag började se möjligheten att klara 200. När 200 var nära undrade jag om jag kanske skulle orka att köra 250 på raken, då skulle jag bli sjukt nöjd. Samtidigt stod sambon och körde axlar bredvid och peppade mig och var petnoga ”Längre ner!” ”Ta i” ”Kom igen!”, det brände fint när jag närmade mig 250, men inte tillräckligt för att ge upp och nu började det bli både tungt och tråkigt (haha). Pulsen var uppe på ca 175 och benen darrade lite. Jag bestämde mig för att efetr 300 fick jag helt enkelt vara klar, men hittade inte tillräcklig utmattning i benen för att motivera mig att sluta. De sista 50 värkte riktigt ordentligt och när jag hade gjort 400 var jag så nöjd att jag inte riktigt kunde/orkade pressa mig mer än 7 stycken till. Det fann möjligtvis kapacitet till några till, men då hade tekniken fått stryka på foten och jag hade inte kunnat gå hem.

Jag föll ganska utmattad ihop på en bänk efteråt och när jag sen skulle resa mig upp, bar inte mina ben. Haha! Njut!

Resten av passet körde jag med min sambo och det blev rygg, biceps, triceps och mage.

Tid: 63 min
Maxpuls: 180, 89%
Snittpuls: 144, 71%
Kaloriförbrukning: 674

För att ge benen någon chans att forsla bort slagg, cyklade vi i 11 minuter och stretchade i 9.

Ett riktigt bra pass.

Dock så inser jag att min utmaning med 250 utfall den här månaden var väldigt snålt räknat, å andra sidan ska de 250 utfallen mer få mig att träna ben aktivt, än att vara någon etrem mängd. Jag får helt enkelt börja använda vikter när jag kör utfall framöver.

Trapporna upp till lägenheten både upp och ner, var sjukt svåra att bemästra på väg hem dock. Undrar varför?

Annonser

Etiketter: , , , ,

17 svar to “407 utfall senare är benen ganska möra.”

  1. Running girl Says:

    Ajajaj, du kommer nog ha fin träningsvärk imorgon. Nu när du vet att du kommer kunna göra alla utfall på en dag så får du chansen att lägga mer til på burpees istället. Din favvoövning har jag hört. 😉

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Hahaha!
      fan, du har ju rätt 😀 Jag lovar och svär att jag ska kämpa med både burpees och utfall, hela mars, snart komme rjag älska både och! 😀

  2. Nathalie Says:

    Fy fan vad du är bra!

  3. therese Says:

    När jag ser den där underbara bilden så lyser det bara glädje rakt igenom! Och vilken kropp träningen har skapat!! Så tight!

    Underbart och galet att du klarade alla dessa utfall idag, förstår inte hur du klarade det. Måste testa på jag själv men en fråga som kan verka lite dum är, gör man varannat ben? 😛

  4. Miranda Says:

    Grymt bra jobbat ju!!

  5. Dessi Says:

    Jäääklar! Fan vad grym du är! Och riktigt snygg i det gula linnet! 🙂

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Tack!!
      jag skulle vilja ha mer gult i min träningsgarderob, helt klart!
      Dessi, ska du inte vara med i Marsutmaningen? 😀

  6. Fatty Says:

    GRYMT JOBBAT! Vad motiverad jag blev av att läsa det här inlägget, är riktigt taggad inför gymmet imorgon – ska maxa! Och håller med ovanstående, det gula linnet var jättesnyggt!

  7. Amanda Says:

    Hej! Jag funderar över hur du räknar din kaloriförbrukning? Jag själv är med i Viktklubb och inte ens den jobbigaste motionsformen gör att man kan bränna över 600 kalorier på en timme. Är bara nyfiken på hur du räknar 🙂

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Hej Amanda!
      Jag räknar inget på egenhand, utan det sköter min pulsklocka åt mig, den räknar ut kaloriförbrukning via flera faktorer, vikt, puls mm.
      Givetvis kan du bränna mer än 600 kcal i timmen, men som sagt, det beror på hur mycket du väge,r jag som väger 105 kg, förbrukar ju mer energi för att röra sig, än någon som väger 60 kg. Dte beror även på vilken kondition du har, hur bra kroppen är på att anända energin som finns tillgänglig och hur hårt du tränar, dvs, vilken puls du ligger på.
      I vanliga fall när jag styrketränar ligger min puls betydligt lägre och jag bränner betydligt mindre, varför pulsen blev så hög den här gången beror främst på mina 407 utfall, som var riktigt jobbiga för min kropp att utföra.
      jag kan verkligen rekommendera att träna med pulsklocka, det är hur inspirerande och motiverande som helst!

  8. Veronica Says:

    Wow! Häftigt. Skulle bli förvånad om jag klarar fler än 100. Det såg riktigt jobbigt ut på youtube-klippet. Måste hem och prova!
    Du är supercool!

  9. Amanda Says:

    Okej! 🙂 Vad bra att ha en sån! Jag har kollat på själva maskinerna förut, där står det alltid hur mycket kalorier man förbrukat. Men jag har läst sen att det står snarare vad man borde förbruka med tanke på den vikt och ålder man har. Men det känns ju inte helt tillförlitligt tycker jag! Därför har jag hellre kört efter viktklubbs förbränningssiffror. Enligt dem så förbrukr jag 197 kcal en halvtimme på medel på en crosstrainer, och på maskinen brukar det stå drygt 500! Det är rätt stor skillnad.

    Viktklubb borde ändra fettförbränningen allt eftersom, för jag har blivit så irriterad på min sambo att de hela tiden bara minskar i förbränningen i alla aktiviteter! Haha. Tack vare dig har jag svaret då. Att jag aldrig tänkt på det!

    Tycker duhar en jättebra blogg förresten! 🙂 Inspirerande! funderar på att gå med i den där Marsutmaningen 😀

  10. Vet ni vad jag längtar efter nu? « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] Träningsvärk. Vidrig, stel, brutal träningsvärk. Som efter mina 407 utfall. […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: