Liten, ledsen och trött.

Rubriken är på sätt och vis missledande. Jag är inte aktivt ledsen, nämligen.

Men jag är trött.
Kroppen är trött, huvudet är trött.

Tröttheten är inte konstig, den går att härleda direkt från sitt ursprung; sömnbrist i kombination med våldsamt festande de senaste två dagarna. Festerna innebär dock inte alkohol för mig, men jag blir lika sliten för det, oerhört otacksamt..
En oerhört lyckad 30:års fest igår och en rätt spontan fest här hemma i fredags har tagit på mina krafter helt enkelt.

Ledsenheten då?
Den har tydligen legat och bubblat under ytan och varit för listig för att jag skulle hänga med. Istället kom suget, maten, ätandet, tillbaka igen. Den här veckan har maten verkligen inte fungerat så som jag vill att den ska. Jag vet att dte kommer vara plus imorgon på vågen, jag har inte fått till någon träning i helgen och jag har ärligt talat inte haft så stor lust till att träna heller.

Jag tänker såhär:

Det är okej.
Jag är okej.
Jag är kanske lite trött och ledsen just nu, men det är helt okej.
Jag kanske kommer ha gått upp en del den här veckan, men det är också helt okej.

Imorgon är en ny dag, en ny vecka, börjar en ny kurs och jag känner mig själv. Imorgon kommer jag längta efter träningen och fortsätta kämpa för en lägre siffra på vågen. Två steg fram, ett steg bak, det är helt okej, så fort man fortsätter kämpa.

2 svar to “Liten, ledsen och trött.”

  1. Liv Says:

    du är fantastisk!

Kommentera

