Tentaplugg.

Det känns som om de senaste dagarna mest har gått åt att försöka planera in tenta-plugg, men mindre tid har egentligen pluggats.

Imorgon är min tenta.

Jag har idag gjort följande: Tagit sovmorgon, ätit lång frukost, filat på MarsUtmaningen, läst bloggar, läst trådar på Funbeat, fixat och donat hemma, slappat, kollat OS-repriser, tänkt plugga.

HERREGUD!

Är det någon som känner igen sig..?

4 svar to “Tentaplugg.”

  1. Running girl Says:

    Japp! Tyvärr brukar jag göra samma sak. Det är alltid väldigt välstädat här hemma när jag har tenta. Så brukar jag passa på att tvätta och vattna blommor också.

  2. Millis Says:

    Oh yes, så där såg hela min högskoleperiod ut mer eller mindre. Jag och en klasskompis intalade varandra inför varje tenta (när vi som vanligt börja tentaplugga alldeles för sent) att vi minsann jobbade bäst under press 🙂
    Nu gick det rätt bra för mig ändå, andelen omtentor var långt färre än vad jag egentligen förtjänade, men med lite mer insats hade jag nog kunnat segla genom högskolan med betydligt fler VG än G. Fast så här 15 år senare tycker jag nog att jag gjorde rätt val faktiskt, jag hade enormt roligt under min studietid och det uppväger mer än väl några missade Vg-kurser. Det har gått rätt bra för mig ändå 🙂
    Är helt övertygad om att det ligger stora, stora möjligheter i din framtid Ella!

  3. Träningsglädje Says:

    man är bra på att tänka i alla fall 🙂

  4. Thea Says:

    Hahaha… ja, tyvärr. Allt är mycket roligare än att plugga. Jag tyckte matte var skit tråkigt och när jag skulle sätta mig ner och räkna hamnade alltid mina tankar på något helt annat. Helt plötsligt var städa jätteroligt.

Kommentera

