Rastlös.

Idag hade jag bestämt mig för att vila.
Jag har tränat ganska intensivt lördag, söndag och igår.

Ändå känner jag mig inte alls sugen på vila idag. Mentalt känns det som om jag vilade igår, då vi körde ett litet lugnare pass på morgonen och jag alltså haft ett dygn att vila, redan. Fysiskt känns det också som om jag vilade igår. Jag har träningsvärk i benen och rumpan, från i söndags, men inget i de muskelgrupper vi tränade igår.

Nu vill mitt huvud att jag ska träna idag, min kropp är nog ganska avslappnat inställd till det hela. Oavsett om jag tränar eller inte, så är den med på dealen. Jag vill dock inte vara en person som ite kan ta en vilodag utan att få griller i både skallen och benen. Så jag känne rmig lite ambivalent till att träna, just därför. Är fortfarade rädd för att bli för manisk. Imorgon blir det dessutom ett hårdare pass, och jag skulle ju lägga all ledig tid den här veckan på att plugga..och nu sitter jag och bloggar.

VILA BLIR DET. Pronto.

Gud vad svårt det ska vara jämt.

(Apropå träning förresten, efter en väldigt lyckad NovemberUtmaning och en ganska lyckad Jul och Nyårsutmaning, så är det några som börjar bli sugna på en ny utmaning. Ni som har klarat utmaningen har inte fått er lilla belöning från mig ännu, men det kommer. Jag lovar!
Jag har tänkt mig en MarsUtmaning. Vad tror ni om det? Har ni några önskemål kring utmaningens utformning den här gången? Bra och dåligt från tidigare utmaningar? Ge mig allt!)

Etiketter: , , ,

8 svar to “Rastlös.”

  1. Millis Says:

    Den här gången ska jag jädrar i mig haka på på utmaningen, när jag äntligen lyckats skaka liv i fläsket igen 🙂 Jag har mao inte så mycket synpunkter att komma med på upplägget eftersom jag inte varit med tidigare, men jag gillar ju sånt där med plankor och armhävningar (även om jag gör båda varianterna på knäna än så länge), så det får gärna vara med tycker jag 🙂

  2. Running girl Says:

    Jag är med på vad som helst. Klarade ju tyvärr inte Jul och nyårsutmaningen, men novemberutmaningen var ju toppen. 🙂

    Hade tänkt köra igång en ny utmaning för mig själv med början på nästa vecka. 100 armhävningar på raken. Det ska ta 6 veckor att komma dit enligt programmet, men jag tror att jag ger det det dubbla, så om 12 veckor ska jag klara det.
    http://hundredpushups.com/

  3. Beckis Says:

    Jag är definitivt med på en ny utmaning! Jag gillar upplägget från de tidigare varianterna! Vad det gäller vilodag, så hade jag en sådan igår. Mycket efterlängtad, men så hände det en del jobbiga saker under dagen och då svor jag en lång radda över att ha vilodag just då. Ofta känns allt jobbigt mycket lättare efter träning. Men jag höll mig till min vilodag ändå. Man får väl tänka att kroppen behöver vila, även om den (eller huvudet för den delen) inte alltid själv förstår det.

  4. Plommonet Says:

    Jag är jätteny här, men just därför gillar jag tanken på en ny utmaning så jag får vara med! 😉

  5. kajakrille Says:

    Du är ju kungen! 🙂

  6. Millis Says:

    Burpees är ju en sjukt bra övning också, så en liten burpeesutmaning kanske vore kul att ha med också 🙂

  7. Jessica Says:

    En utmaning låter riktigt kul, är med i en nu som handlar om situps, kickar in senare och kollar om du bestämt något 🙂
    Peppkram

  8. ÄtaTränaKämpa Says:

    Alla> Jag har tagit era åsikter till mig och jag tror att nya utmaningen kan blir riktigt bra. Hoppas!
    Ska bli roligt att dra igång en ordentlig utmnaing igen, jag ser fram emot det!

Kommentera

