Vägning, vecka 27 (v. 7).

Vikt: 105,1 kg (-0,1 kg) (sammanlagt – 27,9 kg)


BMI:
32,4 (-0,1)

Mage vid naveln: 92 cm ( -0 cm)
Midjemått: 86 cm ( -2 cm)
Höft: 102 cm ( -1 cm)
Höger lår: 60  cm ( -1 cm)
Höger arm: 34 cm ( -1 cm)
Under byst: 89 cm (  -1 cm)

Imorse när jag vaknade och så mig själv i spegeln såg magen så himla liten ut.
Med mens och hela köret, så brukar det inte direkt vara första tanken när man ser sig själv i spegeln. Jag trodde inte på minus dne här veckan, kanske snarare ett litet plus. Så ett hekto ner får anses som helt godkänt.

Men måtten verkar ha fått fnatt! 2 cm minus i midjan?! Minus på alla andra mått förutom magen vid naveln. Helt otroligt!!

Etiketter: , , , ,

7 svar to “Vägning, vecka 27 (v. 7).”

  1. Lotta Says:

    Stort lyck atill med ditt projekt! Glad att se att du fokuserar på centimeter också och inte bara kilo eller bmi (som kan vara väldigt missvisande!).

  2. Thea Says:

    Du är såååå otroligt duktig.

  3. Millis Says:

    Ja, gud vilken inspiration du är för mig! Jag hoppas jag lyckas lika bra med att gå ner mina kilon som du har gjort. Jag ska gå ner nånstans mellan 35-40 kg, kommer att titta mer på hur kroppen ser ut och sammansättningen mellan muskler och fett än vikten nödvändigtvis, men skulle tro att det rör sig i de trakterna.
    Vägde mig i fredags och då hade det inte hänt mycket sedan förra vägningen, några hekto ner bara. Men i helgen verkar det ha hänt något däremot, jag känner att byxorna sitter lösare och även vinterjackan satt inte åt lika tajt som tidigare, så det blir spännande att se vad vågen visar på fredag.

  4. Helena Says:

    Alltså, du är SÅÅ himla duktig!! *imponerad* Så målinriktad och konsekvent ska jag också bli. 🙂
    Tack så hemskt mycket för dina kloka och uppmuntrande ord i min blogg, det värmer otroligt mycket!!! *kram*

  5. L Says:

    Du ser inte ut att väga lite drygt hindra kilo. Själv väger jag runt 75 och du ser smalare ut än vad jag gör. Så det så! Du borde vara jäkligt stolt som släper dig till gymmet och vad jag förstått kämpat ett bra tag nu!
    Wow säger jag bara. Tänker förlja din blogg nu!
    Kram

  6. ÄtaTränaKämpa Says:

    Lotta> Tack! Ja, visst är kilon och BMI ibland missvisande (framförallt BMI), därför är måtten så oerhört viktiga 🙂

    Thea> Ta bilder! Det är mitt hetaste tips, man se rinte skillnaderna hälften så bra som när man kan jämföra med gamla bilder. Samt – mät! och lycka till! 🙂

    Helena> Tack själv!

    L> Tack och välkommen hit till bloggen! 🙂

  7. Maria S Says:

    Du ser väldigt smal ut för din vikt 🙂

Kommentera

