Nike Dynamic Training – love it!

Åh, vilken extas. Vilket fantastiskt pass. Vilken tränings-orgasm!

Nike har ett samarbete med Sats och just nu kan man bland annat gå på klassen Nike Dynamic Training.
Alla ni som älskar hård, intensiv träning med känsla, gå på klassen! Ni kommer inte ångra er.
Från alla hål, dels från min PT och flera instruktörer på mitt SATS, fick jag höra att passet var svinigt tufft och riktigt roligt. Innan passet kände jag lite tvivel för om jag skulle orka, sen fick jag skärpa till mig, herregud, jag är ju inte direkt otränad. Bort med sådana fåniga tankar. Jag kan och jag orkar!

Passet var fokuserat på lagkänsla, teamwork och ren fysträning. Vi jobbade i två minuters intervaller och för mig var upplägget helt nytt och väldigt roligt som omväxling mot andra pass. Vi hade ingen vila, mellan alla övningar stod vi konstant en aning frammåtlutade ochtrampad emed snabba fötter.Unde rhela passet fick vi en vattenpaus på knappt två minuter. Men det var den enda gången under hela timmen, som vi inte behövde ha benen i rörelse.
Det tog 15 minuter, sen var min puls uppe över 180 och sen höll tempot i sig.Svetten rann, jag var knallröd i ansiktet när vi växlade mellan grodhopp, ”skridskohopp”, benböj med hopp, burpees, från stående på ett ben till armhävningar med ett ben fram och tillbaka osv.

Jag känner mig helt lycklig av passet och hoppas att jag kan gå på ett minst en gång i veckan framöver. Med en snittpuls på 82% (och då är stretchen inräknad..)  fick jag ju jobba i alla fall.

Tid: 55 min
Maxpuls: 186, 92%
Snittpuls: 167, 82%
Kaloriförbrukning: 714

Lite mystiskt var dock att jag blev duktigt påhejjad av någon som visste mitt namn, hur gick det till?

Etiketter: , , ,

5 svar to “Nike Dynamic Training – love it!”

  1. Träningsglädje Says:

    skoj skoj! det där vill jag också prova på!

  2. Pärlan Says:

    Jag var på det där passet. Jag var där 10min, sen gick jag. 😛 Jag insåg att jag inte alls skulle klara mig igenom hela passet och dessutom fick jag väldigt ont i halsen eftersom jag fortfarande var sjuk då… Trots dessa 10min så hade jag en sån fruktansvärd träningsvärk i låren dagen efter. Hård träning? Oh ja! 🙂 Men jag skulle absolut vilja testa på det igen när jag har gått ner mycket mer i vikt och har bättre styrka och kondition!

    • ÄtaTränaKämpa Says:

      Haha, ja, jag har fortfarande träningsvärk efetr dte där passet.
      Vad tråkigt att du var tvungen att gå, men halsont är inte att leka med. Sen ska man inte vara rädd för att gå på tuffa pass, även om man inte känne risg vältränad, pass som dessa kanman anpassa efetr sig själv, i sitt eget tempo, vilket gör att man kan klara av dme även om man inte tränat så oerhör tmycket, men attd te är jobbigt, dte kan man verkligen inte neka. Jisses vad trött jag var sen! 😀

  3. Min första förälskelse i Mr. Löpband. « ÄTA TRÄNA KÄMPA Says:

    […] räcka till. Jag hade bokat in mig på Nike Dynamic Training och samma känsla som jag hade före första gången jag skulle köra samma pass. Tvivel på mig själv och min förmåga. Tvivel får mig genast att försöka hitta på ursäter […]

Kommentera

