One of those days..

Idag tycker jag oerhört synd om mig själv. Varför?
Det är den där tiden i månaden när värken från helvetet bosätter sig i magen och kroppen svullnar upp och blir öm och gnällig.
Den värsta mensvärken håller bara i sig en dag för mig, men då brukar den vara riktigt elak. Jag känner mig helt däckad av den idag, trots värktabletter.

Jag har två saker att göra idag som jag verkligen måste göra.
Det ena är att åka till stallet och fixa med min häst. Det kan jag liksom inte strunta i bara på grund av mensvärk.
Sen måste jag verkligen plugga, jag har tenta om en vecka och ca 600 sidor social psykologi på engelska att pränta in tills dess.

De här två måstena fylls upp av några saker jag vill/har sagt att jag ska göra, träffa en av mina bästa vänner som bara är nere i stockholm över helgen för en konsert hon ska ha på söndag, är ett exempel. Idag hade vi båda tid.
Jag vill även peta in lite träning, för ofta blir mensvärken och mitt gnälliga humör så mycket bättre efter lite motion.
Till råga på allt har jag lovat att göra en paj åt min sambo ikväll, jag förstår inte varför jag lovade att göra det, i värsta fall får det bli något annat till middag ikväll om jag känner mig lika dålig som jag gör nu.

Det känns som om kroppen tycker att jag ska gå och lägga mig och sova och strunta i allt ovanstående.
Jag blir så matt!

Okej, nu är det slutgnällt, ge mig lite positiv energi någon?

Etiketter:

8 svar to “One of those days..”

  1. Dessi Says:

    PEPP!!!!!

    😀

  2. emliscious Says:

    äh gnäll lite =) du är ju nästan alltid så positiv =) kosta på dej! hihi!

    opkej! positivt var det… okej, det är en övergående känsla med mensvärk! den släpper! och då mår du fint igen =) =)=)

  3. Thea Says:

    Det verkar som att ju äldre jag blir desto mer mensvärk får jag. Förstår inte riktigt hur systemet fungerar. Förut har det bara varit lite ont dagaen innan, förvanar mig och sen inget mer MEN NU är det verkligen AJ, AJ, AJ och IRRITERAD har jag blivit.

    Det var ju väldigt intressant att veta. 🙂

    Nåja… hoppas du hittar någon lugn stund under helgen, du får helt enkelt prioritera… lämna det som trots allt inte är så viktigt och göra det som du verkligen måste och känner att du får glädje av. 🙂
    Kram och ha en trevlig helg.

  4. Carin Says:

    …du är grym! GRYM, GRYYYM! ..och en himla stor inspiration! 😀

  5. Running girl Says:

    Aj, aj, aj, jag har samma problem som du har och idag är min dag med. 😦
    Så tyvärr inget pepp härifrån. Jag sitter inlindad i en filt, dricker varmt te och kom just på att jag har en vetekudde som jag kan värma i micron. Den brukar hjälpa lite i alla fall.

  6. ÄtaTränaKämpa Says:

    Gulliga underbara ni!
    Ni är så himla fina ❤

  7. Beckis Says:

    Jag hade jättestora problem med mensverk förrut. Tillslut hade jag ont en vecka före och under hela blödningen, och den i sig var kraftig i 6-7 dagar. Jag tröttnade på det och skaffade p-piller. Nu slipper jag alltihop. Har inte haft mens på 6 år. I like!

    Hoppas du känner dig bättre snart och att du får ordning på allt som ska göras.

    Peppa!

  8. Pärlan Says:

    Du är jätteduktig som är igång så hela tiden! Jag önskar jag hade samma energi som dig! 🙂

Kommentera

