Vilodag och semla.

http://iloapp.hermertz.se/blog/blogg?ShowFile&image=1233003871.jpg

Det var på tiden emd en vilodag, kroppen har protestera när klockan ringt de senaste mornarna och jag är dödstrött på kvällarna. Igår fanns dte inte alltför mycket energi för mitt nästan 3 timmars långa pass. Så ja, en vilodag var efterlängtad.

Jag har spenderat min vilodag till hälften i skolan och faktiskt lärt mig saker, jag åkte till mormor på sjukhuset och köpte med mig två semlor. Hon blev överlycklig och hällde en kopp varm mjölk på smelan (!?!?!) och sörplade i sig den. Har ni ätit semla så någon gång? Inget jag blev sugen på att testa direkt. Själv åt jag min på det gamla hederligt torra sättet. Det var väl förmodligen ett år sedan jag åt semla förut och det är precis så lagom gott att det räcker med en eller två om året. (Choklad däremot, det är på tok för gott för att bara äta någon gång om året, haha.)

Efter en ridtur i ett iskallt Stockholm är jag och hunden tillbaka hemma.
Jag ska försöka komma på ett roligt recept att laga med det som jag har hemma, men just nu står dte still. Jag har hur mycket rotfrukter som helst. Hjälp någon!

Etiketter: ,

3 svar to “Vilodag och semla.”

  1. Alis Says:

    Hetvägg= semla med varm mjölk. Det är ett gammalt hederligt sätt att äta semla på. Jag brukar ät så, hemma. men jag sörplar inte… men jag är inte heller så förtjust i semla.

  2. therese Says:

    Åhhh jag ska äta en semla på tisdag!!! 😀

  3. Running girl Says:

    Semla, å va gott! Jag gillar att äta både hetvägg och torr. Skulle gärna önska mig att de kunde baka semlor i det här landet.
    Kanske får ge mig på att baka det själv till på söndag när jag ska på utflykt med orkidesällskapet.

Kommentera

