Träningsstatistik.


Jag kollade precis lite träningsstatistik för 2009 på funbeat.

Staplarna ovan är träningstid per månad, färgerna är olika intensiteter, kurvan är antalet träningsdagar.
Under 2009 tränade jag mer än 20 timmar i månaden 8 av 12 månader, under 2010 vill jag sikta på att alla månader ska ligga över den gränsen. 4 månader räckte upp till 30 timmar i månaden. 7 av månaderna tränade jag mellan 20 – 31 dagar i månaden, vilket också får anses som godkänt.

Januari, juni, juli, augusti och december är månaderna som hamnade lite på efterkälken. Dte verkar som om vår och höst är tiderna då träningen funkat bäst.

Om man jämför det med 2008 då?

Där skiljer sig staplarna åt en del. Men om jag inte minns helt fel så beror julis höga stepel på en fjällvandring i Sarek en vecka. Den gav många timmar. Fortfarande en hel del höga staplar, och en aning jämnare mellan månaderna. Dock så minns jag att jag registrerade en hel del som träning, som jag idag inte skulle registrera. Jagtror att 2009 har mer högintensiv träningstid än 2008 hade.

Det ska bli intressant att se vad 2010 kommer bjuda på!

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Träningsstatistik.”

  1. Veronique Says:

    Fan va bra blogg du har!!! Mycket bra tips 🙂

Kommentera

